سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلینیک‌های دامپزشکی به خارج از شهر انتقال یابند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: اگرچه پدیده سگ‌های ولگرد تاریخچه طولانی دارد، اما ازدیاد حیوانات در محیط شهری کرج به دهه ۹۰ برمی‌گردد.

آقای سید مرتضی اعتصامی گفت: از دهه ۹۰ صدور مجوز فراوان برای فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در کلان‌شهر کرج سبب شد تا امروز شاهد ازدیاد حیوانات در محیط شهری باشیم.

او گفت: امروز دادن مجوز فعالیت به کلینیک‌های دامپزشکی در مناطق مختلف کرج سبب شده تا محیط اجتماعی و انسانی با مشکلات جدیدی روبرو شود.

آقای اعتصامی می گوید: انتقال حیوانات به فضای خانه‌های کوچک و مکان‌های عمومی با گسترش بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و مشکلات زیست‌محیطی همراه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: حیوانات باید در مکان طبیعی خود نگهداری شوند و انتقال آن‌ها به فضا‌های بسته شهری برای خود آن‌ها و جامعه انسانی مخاطره‌آمیز است.

آقای اعتصامی گفت: امروز جمعیت سگ‌های ولگرد در کرج افزایش پیداکرده و اگر یک سگ دارای بیماری خاص باشد به‌سرعت به دیگر سگ‌ها سرایت کرده و مردم نیز هم از مخاطرات این بیماری‌ها در امان نخواهند بود.

او گفت: امروز باوجود سگ‌های ولگرد و خانگی یک پارک امن برای کودکان در فضای شهری کرج دیده نمی‌شود.

آقای اعتصامی گفت:  در دهه ۹۰ مخاطرات فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در فضای شهری را به مسئولان وقت البرز هشدار دادم و اکنون باید این کلینیک‌ها را به مناطق روستایی و محدوده‌های خارج از شهر انتقال داد ضمن آن که سگ‌های ولگرد و نگهداری برخی حیوانات خانگی با مشارکت مردم به طبیعت سپرد چراکه طبیعت به‌خوبی در تعادل بخشی به چرخه زیستی عمل خواهد کرد.

به گفته رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر کرج  نباید چرخه طبیعت و محیط شهری را دستخوش مشکلات مضاعف کنیم و در این زمینه گسترش آموزش‌های همگانی و همراهی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ضروری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.