سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت زودهنگام سیب زمینی از مزارع اردبیل

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برداشت زودهنگام سیب زمینی از مزارع روستا‌های تابعه شهرستان اردبیل آغاز شده است.

احمد شهریار گفت: همه ساله برداشت محصول سیب زمینی در استان اردبیل از شهریور ماه آغاز می‌شد ولی امسال علاوه بر جذابیت بازار و بالا بودن نسبی نرخ خرید و فروش سیب زمینی، کشت زودهنگام و فرا رسیدن زمان برداشت نیز موجب شده که زمان برداشت این محصول حداقل یک ماه به جلو بیفتد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل می گوید: بر اساس مشاهدات میدانی برداشت محصول سیب زمینی در مزارع روستای "نیار" شهرستان اردبیل آغاز شده و محصول برداشت شده روانه بازار مصرف استان شده است.

به گفته او، برداشت سیب زمینی اغلب در مزارعی آغاز شده که محصول آنها در اواخر فصل زمستان و به صورت زودهنگام کشت شده است.

شهریار کشت و برداشت زودهنگام محصول سیب زمینی را موجب تعدیل بازار و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده دانست و گفت: ورود تدریجی محصول به بازار موجب می‌شود که کشاورزان محصول خود را به قیمت مناسبت‌تری بفروشند و خریداران نیز با قیمت‌های پایین‌‎تری سیب زمینی را تهیه کنند.

او می گوید: در سال‌های گذشته به علت برداشت همزمان سیب زمینی در محدوده زمانی چند هفته در همه نقاط استان اردبیل و افزایش عرضه، قیمت این محصول به شدت افت می‌کرد و کشاورزان متضرر می‌شدند ولی با کاشت و برداشت زودهنگام، بازار خرید و فروش سیب زمینی در اردبیل تعدیل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از کشت محصول سیب زمینی در بیش از ۲۰ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های اردبیل، نمین، سرعین و نیر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود که از این میزان سطح زیر کشت، ۸۱۴ هزار تن محصول سیب زمینی در سال زراعی جاری تولید و روانه بازار شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.