سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از مرکز سیار موبایل ون در بیرجند

به مناسبت هفته بهزیستی آئین رونمایی از مرکز سیار موبایل ون برگزار شد.

به مناسبت هفته بهزیستی آئین رونمایی از یک مرکز سیار موبایل ون با حضور فرماندار شهرستان بیرجند و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در بهزیستی بیرجند برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: موبایل ون برای شناسایی پاتوق ها، ارائه خدمات کاهش آسیب به معتادینی که خود به مراکز مراجعه نمی‌کنند و یا امکان دسترسی به مراکز ثابت میسر نیست راه اندازی شده است.

او گفت: موبایل ون در روز بین ۴ تا ۸ ساعت و حداقل ۶ روز از هفته خدمات پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد ارائه می‌دهند و در هر یک از نقاط خطر، توقف کافی را داشته و در هر پاتوق بر حسب اندازه جمعیت حاضر در آن، بین ۱ تا ۲ ساعت توقف دارند.

شرفی گفت: موبایل ون خدماتی چون ارائه بسته کاهش آسیب (سرنگ، سوزن، فیلتر، ملافه، پنبه الکل، آب مقطر) به معتادین، توزیع و ترغیب استفاده از وسایل جلوگیری، ارائه آموزش‌های کاهش آسیب، ارائه رویکرد نوین آموزش HIV و ترغیب به انجام آزمایش HIV و ارجاع موارد مثبت اولیه، غربالگری فعال سل و ارجاع موارد مشکوک و پانسمان زخم ابه معتادین رائه می‌دهد.

موبایل ون از شهریور پارسال شروع به کار کرده و در شش ماهه دوم پارسال به ۲۶۰ نفر و همچنین از ابتدای سال تاکنون به ۲۰۰ نفر خدمت ارائه کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت گفت: مبلغی بالغ بر ۱ میلیارد تومان برای راه اندازی‌ موبایل ون هزینه شده است و اعتبار دریافتی پارسال ویژه این مرکز سیار حدود ۱۱۹ میلیون از سمت بهزیستی کشور و ۶ میلیون تومان از سمت ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.

او گفت: امروز این مرکز سیار به طور رسمی آغاز به کار کرده و انجام تست سریع HIV در مدت زمان ۲۰ دقیقه، از شاخص‌ترین اقدامات موبایل ون است.

برچسب ها: بهزیستی ، اعتیاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.