سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمهوری آذربایجان با اتحادیه اروپا توافق همکاری در حوزه انرژی امضا کردند

منابع خبری تایید کردند جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا تفاهم نامه همکاری استراتژیک در زمینه انرژی امضا کردند.

به گزارش ترند، یادداشت تفاهم در زمینه مشارکت استراتژیک در زمینه انرژی بین اتحادیه اروپا به نمایندگی از کمیسیون اروپا و جمهوری آذربایجان بین این  کشور و اتحادیه اروپا امضا شده است.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان و اورزولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا این سند را امضا کردند.

پیش از این کمیسیون اتحادیه اروپا در حساب توییتری خود نوشت بود در میان ادامه استفاده روسیه از منابع انرژی خود به عنوان سلاح، تنوع بخشیدن به واردات انرژی یک اولویت برای اتحادیه اروپا است. 

بر اساس پیش نویس سندی که رویترز آن را گزارش کرده است، کمیسیون اروپا به کشور‌های اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است تا با امضای یک قرارداد با جمهوری آذربایجان، واردات گاز طبیعی خود را از این کشور افزایش دهند و از توسعه خط لوله گاز برای این پروژه حمایت کنند.

لاش اروپا برای واردات گاز از جمهوری آذربایجان درحالی اتفاق می‌افتد که «بن ون بوردون» مدیرعامل شرکت نفتی شل روز شنبه در اظهاراتی ضمن هشدار نسبت به کمبود گاز در زمستان پیش رو تاکید کرد با روند کنونی احتمالا اروپا مجبور به جیره‌بندی مصرف انرژی می‌شود.

بهای نفت خام در اروپا در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته به گونه‌ای که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۴۸.۴۱ درصد رشد یافته است. بهای گاز طبیعی نیز از ژانویه سالجاری (دی ۱۴۰۰) تاکنون بیش از ۹۸ درصد افزایش یافته است. همزمان مدیرعامل هلندی شرکت نفتی شل هشدار داده است که زمستان سختی در انتظار اروپا است. قاره اروپا نزدیک به ۴۰ درصد انرژی خود را از روسیه وارد می‌کند و در مقابل انگلیس تنها ۴ درصد انرژی مورد نیاز خود را از مسکو می‌خرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.