سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با شب عید غدیر خم مشهد غرق نور و شادمانی است

در شب عید ولایت، عید بر افراشته شدن دست حق علی (ع)، عید غدیر خم، شهر مشهد به ویژه بارگاه ثامن الحجج (ع) نورافشانی و چراغانی است.

امشب آسمان سرزمین خورشید هشتم غرق نور است؛ آذین بندی خیابانها و نورافشانی‌های بزرگ در جای جای مشهدالرضا، شب سیاه را، چون روز روشن کرده و غریو شادی شیعیان با مدیحه سرایی و مولودی خوانی در فضای شهر طنین انداز شده است.

محور کانونی جشنهای دهه ولایت حرم مطهر رضوی است، امشب آستان با صفای حرم ثامن الحجج(ع) چراغانی شده و بوی عود، عنبر و گلاب همه صحن ها و رواق های آستان را فراگرفته و هزاران زائر و مجاور در این شب فرخنده از نقاط مختلف کشور خود را به مشهد و حرم رسانده اند.

گل‌آرایی جایگاه‌های برگزاری مراسم‌های دهه ولایت و امامت در حرم مطهر در صحن‌های پیامبر اعظم(ص)، صحن غدیر، صحن جمهوری، رواق امام خمینی(ره) و رواق حضرت زهرا(س) و گل‌آرایی ویژه قسمت فوقانی سقاخانه صحن انقلاب اسلامی، نقاره‌خانه و پنجره فولادها از دیگر اقدامات این ایام فرخنده است.

به همین مناسبت برنامه های مختلفی امشب و فردا در حرم مطهر رضوی برگزار می شود .

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم شب و شام عید غدیر در صحن پیامبر اعظم (ص)، با سخنرانی حجج‌اسلام و المسلمین محمدرضا رنجبر، علیرضا پناهیان و حسینعلی سعدی و مدیحه‌سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین شریعتی نژاد افزود: هم‌زمان با اجرای مراسم صحن پیامبر اعظم (ع) در صحن غدیر نیز برای زائران غیر ایرانی مراسم جشن باشکوهی دایر است.

 او گفت: در روز عید غدیر از ساعت ۱۱ مراسم جشن عیدالله‌اکبر آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد وحیدی و مدیحه‌سرایی همراه خواهد بود.

شریعتی نژاد گفت: مراسم جشن عید غدیر برای بانوان در رواق دارالحجه و حضرت زهرا (س) با محوریت سخنرانی، مدیحه‌سرایی، حلقه معرفت، مسابقه و پاسخگویی به سؤالات و شبهات برگزار می‌شود.

او گفت: در شب و روز عید غدیر پایگاه‌های سیار کبوترانه با اجرای جنگ‌های شاد میزبان زائران خردسال حرم مطهر رضوی خواهد بود.
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در شب و روز عید غدیر به‌صورت ویژه مسابقه فرهنگی «خبر بزرگ»، به‌صورت حضوری در مراسم‌های حرم و فضای مجازی برگزار خواهد شد و به ۱۱۰ نفر از برگزیدگان هدایای متبرک حرم تقدیم می‌شود.

همچنین به مناسیت عید غدیر هیاتهای مذهبی و مداحان نیز با حضور در مساجد و حسینیه‌ ها جشن و سرور برپا کرده‌اند و در منقبت امیرالمومنین(ع) مدیحه سرایی می‌کنند.

 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.