سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین وضعیت کرونا در کردستان/دو شهر در وضعیت زرد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آخرین نقشه‌بندی کرونایی کشور، شهرهای کامیاران و دهگلان در وضعیت زرد قرار دارند.

بهرام کندائی گفت: در حال حاضر هیچکدام از شهر‌های استان از لحاظ رنگ بندی کرونا، قرمز نیستند و شهر‌های سنندج، سقز، بانه، سروآباد، بیجار، مریوان، دیواندره و قروه نیز آبی هستند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: در شبانه روز گذشته ۲۲ مبتلای جدید به ویروس کرونا در کردستان شناسایی شدند.

او می گوید: در حال حاضر ۲۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد چهار بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

کندائی گفت:در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان ثبت نشد و تعداد موارد فوتی کرونا در استان همان ۲۰۱۸ نفر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: بعد از دهه اول تیرماه، تعداد موارد مبتلا به کرونا در استان روند افزایشی و نگران کننده‌ای داشته و رنگ بندی شهر‌ها نیز به تبع آن امکان تغییر دارد، بنابراین لازم است در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا تلاش بیشتری داشته باشیم.

لو بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدیت شهروندان در این رابطه تاکید کرد و گفت: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا، یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این مقطع است که قطعا نیاز به همکاری همه مردم دارد.

کندائی گفت: تزریق یک نوبت یادآور به کلیه افراد بالای ۱۸ سال که حداقل شش ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن آن‌ها گذشته توصیه می‌ شود و کسانی که هنوز نوبت اول و دوم را تزریق نکرده اند همچنان در اولویت قرار داشته و در خصوص گروه‌های سنی ۱۸-۱۲ سال نیز، دریافت نوبت سوم در افرادی با بیماری‌های زمینه‌ای و نقایص سیستم ایمنی توصیه می‌گردد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.