سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۱۱هزار تن بذر گندم و جو در استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: امسال ۱۱هزار و ۷۵ تن بذر گندم و جو در استان تولید می‌شود.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ابلاغی برای تولید بذر گندم آبی و دیم ۹ هزار و ۱۴۲ تن و بذر جو آبی هزار و ۹۳۲ تن تعیین شده که پیش بینی می‌شود برنامه ابلاغی به طور کامل محقق شود.

میزان برنامه ابلاغی تولید بذر گندم آبی در طبقات پرورشی۳، مادری و گواهی شده ۵ هزارو ۶۱۴ تن بوده که تاکنون ۶ هزار و ۶۲۴ تن خریداری شده که نسبت به برنامه ابلاغی بیش از ۱۸ درصد رشد داشته است.

در همین راستا برنامه ابلاغی تولید بذر گندم دیم در طبقات ۳گانه ذکرشده ۳ هزار و ۵۰۰ تن بوده که تاکنون نزدیک به ۶۵۹ تن (۱۹درصد) خرید در طبقات یادشده انجام و همچنین ۸۴۷ تن گندم آذر ۲ و باران (مرغوب) خریداری شده که کماکان برنامه خرید در گندم دیم ادامه دارد.

همچنین برنامه ابلاغی جو آبی در طبقات سه گانه ذکرشده  هزار و۹۳۲ تن بوده که تاکنون هزار و ۸۴۰ تن خریداری و ۹۵درصد برنامه ابلاغی محقق شده است.

در سال جاری بالغ بر ۱۴۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش جهت خرید بذر مورد نیاز استان به ۵ شرکت تولید کننده بذر در سطح استان تخصیص یافته که براساس پیگیری‌های انجام شده ۲ شرکت تسهیلات یاد شده را به مبلغ بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان در حال دریافت هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.