سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماندن زیاد در حمام چه تأثیری در بدن دارد؟

شاید این پرسش برای شما هم پیش آمده باشد که آیا ماندن زیاد در حمام خوب است یا ضرر دارد.

در حالی که دوش گرفتن اغلب کوتاه و شیرین است، اما شاید رفتن به حمام و درست کردن کف‌های حباب دار، اندکی از وقت شما را بگیرد. طبق یک نظرسنجی که از سوی مؤسسه بریتانیایی «یوگاو» (YouGov) به انجام رسیده، حدود ۶۵ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اعلام کردند تمایل دارند تا به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بدن شان در وان حمام خیس بخورد. این نظرسنجی نشان می‌داد به نظر می‌رسد پاسخ‌ها بر اساس سن افراد، متفاومت است؛ به طوری که یک مقدار بیشتر از ۲۵ درصد از افراد جوانتر اعلام کردند که تمایل دارند حمام بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد.

با این حال، مسائلی هست که باید در خصوص حمام کردن در نظر داشته باشید. دکتر «استیسی چیمنتو» (Stacy Chimento) عضو هیئت مدیره درماتولوژی (پوست شناسی) از گروه پوست شناسی ریورچیس» (Riverchase Dermatology) در این باره گفت: زمانی که بحث دوش گرفتن به میان می‌آید، برخی اصول وجود دارد که مردم بایستی بدانند تا اطمینان حاصل کنند به پوست خود آسیب نمی‌رسانند.

در حالی که بیشتر عوارض جانبی حمام طولانی مدت بطور معمول، خفیف است، اما مواردی که پوست آسیب می‌بیند، می‌تواند شدیدتر باشد؛ بنابراین این پرسش پیش می‌آید چه مدت زمان برای ماندن در حمام مناسب است؟

بایستی بگوییم خیس خوردن بدن برای مدتی طولانی در حمام می‌تواند سبب زائل کردن بدن از روغن‌های طبیعی خود شود. طبق اعلام «آکادمی پوست آمریکا» (AAD) این مسأله می‌تواند علاوه بر تحریک و التهاب، به ابتلا به خشکی پوست منجر شود. افرادی که به بیماری پوستی صدف (پسوریازیس) مبتلا هستند، ممکن است تا حدودی در معرض تحریک پوستی ناشی از یک حمام طولانی مدت باشند.

با این حال، محققان می‌گویند اگر حمام طولانی مدت به یک عادت روزانه بدل شود، این مسأله به خودی خود می‌تواند به آسیب‌های شدید پوستی منجر گردد. دکتر «جفری فروموویتز» (Jeffery Fromowitz) از متخصصین پوست در فلوریدای امریکا می‌گوید: به طور کلی، غوطه ور شدن طولانی در آب، پوست را فوق العاده اشباع می‌کند و می‌تواند به تجزیه پوست منجر شود.

بایستی گفت چیزی که این وخیم شدن را برای پوست امکان پذیر می‌کند، وزیکول‌هایی است که زمانی که برای مدت زیادی در حمام می‌مانیم، روی پوست ما ایجاد می‌شود. وزیکول ها، کیسه‌های آب هستند که میان درم و اپیدرم پوست قرار دارند. درم به لایه‌ای از پوست گفته می‌شود که زیر اپیدرم قرار دارد. حال به همین دلیل است زمانی که شما برای مدتی طولانی در استخر می‌مانید، سرانگشتان شما حالتی شبیه کشمش پیدا می‌کند. باید بدانید اگرچه وزیکول‌ها برای این چنین طراحی شده اند که ما بتوانیم در هنگام خیس بودن دست، اشیاء را راحت‌تر بگیریم، اما باید بدانیم آن‌ها در نهایت ممکن است پاره شوند و پوست تازه زیر آن نمایان شود و خطر عفونت افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
ایشون یا اصلا کار پژوهشی نکردن و یا حرف مفت میزنن . هزینه کارهای پژوهشی بسیار هنگفت تر از اونی هست که دانشجو وپژوهشگر واقعا بیاد یک پژوهش علمی بکنه . الان یه جوری شدهاساتید دانشگاهها به تناسب بودجه و اندازه پولی که داده میشه طرح تحقیقی برمیدارن
7891
۱۴:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
تز ها باید هدف گیری شده شلیک شوند. تز باید به هدف بخورد و نه خطا برود. غیر از این باشد چه کسی باید تفکر و تعمق در مسائل کشور کند؟ کارگر خشت مال بیاوریم کار کند؟
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
چه حرفهای قشنگی!!
ناشناس
۰۹:۳۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۱
هر وقت دانشگاه ها بر اساس نیاز بازار کار اقدام به جذب دانشجو کردن،اساتید میتونن بر اساس نیاز کشور موضوع طرح کنند.