سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کلاهبرداران اسکیمری در دام پلیس فتا

رئیس پلیس فتا مازندران از دستگیری اعضای باند کلاهبرداران اسکیمری در استان خبر داد.

سرهنگ سامع خورشاد گفت: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی انجام گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او می‌گوید: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله "دستگاه اسکیمر" کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آن‌ها دسترسی پیدا کرده‌اند.

به گفته سرهنگ خورشاد در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند که متهمان در شهرستان بهنمیر با خودرو پیکان وانت در پوشش فروشنده سیار، کارت‌های عابر بانک قربانیان را کپی برداری می‌کردند.
او می‌گوید: با بررسی‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات انجام گرفته محل اختفای آن‌ها در مازندران و تهران مورد شناسایی قرار گرفت که در عملیاتی غافلگیرانه، هر ۳ مجرم سایبری به همراه کارت‌های بانکی و سایر ادله جرم دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ خورشاد متهمان در بازجویی‌های فنی پلیس به جرم خود اعتراف و ۳۰ عدد کارت عابر بانک شهروندان مازندرانی را کپی برداری و با آن‌ها اقدام به خرید طلا و دیگر اقلام و در نهایت پولشویی می‌کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.