سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۹ درصد جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اعلام اینکه ۳۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، پایین بودن این شاخص به نسبت کشور را ناشی از عوامل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دانست.

اسکند کاکایی گفت : هم اکنون نزدیک به ۷۷۰ هزار نفر در استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، در استان کرمانشاه ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده اصلی و ۳۷۹ هزار بیمه شده تبعی داریم.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد افرادی که در استان کرمانشاه مستمری دریافت می‌کنند بیش از ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر هستند که این گروه ۵۷ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده تبعی دارند.

میزان پرداختی ماهیانه به مستمری بگیران در استان کرمانشاه نزدیک به ۳۴۳ میلیارد تومان برآورد شد.

او از وجود ۱۸ هزار و ۴۵۰ کارگاه فعال شامل واحد‌های صنفی، شرکت‌ها و ... در کرمانشاه خبر داد.

در کشور ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، متاسفانه این میزان در کرمانشاه ۳۹ درصد است و از میانگین کشور پایین‌تریم.

متاسفانه با فرار بیمه‌ای مواجهیم و برخی کارفرمایان حاضر به بیمه نیروی کار خود نیستند و از همین رو میزان جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان دقیقا معادل جمعیت شاغل نیست.

برخی از افراد شاغل خود تمایل به بیمه شدن ندارند، زیرا فرهنگ بیمه و اهمیتی که درآینده و رفاه خانواده دارد هنوز برای برخی جدی نیست.

بیمه برای برخی از مردم در اولویت نیست، این امر دلایل اقتصادی، معیشتی، فرهنگی و اجتماعی دارد. البته افرادی هم داریم که به مزایای بیمه به خوبی پی برده اند و با وجود آنکه درآمد بالایی ندارند، اما بیمه را در اولویت قرار داده اند.

 تعرفه بیمه ۱۲ درصد ۵۲۰ هزار تومان، ۱۴ درصد ۶۲۰ هزار تومان و بیمه کامل ۷۸۰ هزار تومان است این رقم در برابر بسیاری از هزینه‌های زندگی چندان زیاد نیست.

کاکایی از تلاش تامین اجتماعی برای ارتقای پوشش بیمه هم یاد کرد که اجرای طرح بیمه فراگیر و برقراری بیمه برای زنان خانه‌دار، دختران، دانشجویان و... از مهمترین این موارد است.

 اجرای این طرح‌ها با هدف کمک به رفاه و معیشت مردم و خصوصا زنان و فرزندان خانواده است خوب است مردم بدانند که اگر زن خانه‌داری بیمه شده باشد، پس از فوت همسر علاوه بر بیمه خود می‌توانند از مستمری بیمه همسر هم بهره‌مند شود. حتی اگر زنی از مستمری همسر فوت شده خود استفاده کند و دوباره ازدواج کند باز هم مستمری وی قطع نخواهد شد.

در بسیاری از موارد افراد با سابقه پرداختی بسیار کمی از مزایای مستمری ۲۰ روزه، هزینه زایمان، بیمه بیکاری و ... بهره‌مند می‌شود و بسیار کمتر از آنچه که به تامین اجتماعی پرداخت کردند دریافتی خواهند داشت که معادل چنین خدماتی را کمتر بیمه‌ای دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه از مردم خواست از هر محلی که شده پرداخت بیمه را در اولویت خود قرار دهند، زیرا تضمینی برای آینده آن‌ها است.

تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین بیمه گر کشور است که در بخش درمان دومین ارائه دهنده خدمات است تامین اجتماعی در کرمانشاه در حوزه درمان امکانات خوبی دارد، از جمله دو بیمارستان و چند درمانگاه در کرمانشاه.

کاکایی با اشاره به در برنامه بودن راه‌اندازی درمانگاه‌های تامین اجتماعی در سرپل ذهاب، کنگاور، صحنه، هرسین و ...، گفت: امیدواریم برای دو شهرستان قصرشیرین و روانسر نیز مجوز‌های احداث درمانگاه اخذ شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.