سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزیابی ۶ هزار کودک در پایگاه‌های سنجش سلامت استان همدان

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان همدان از ارزیابی شش هزار کودک بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش سلامت استان خبر داد.

طیبه محمدی گفت: ۲۴ پایگاه سنجش سلامت در استان همدان فعال است که از این تعداد ۶ پایگاه به‌صورت سیار و ۱۸ پایگاه نیز به‌صورت ثابت مشغول ارزیابی کودکان همدانی هستند.

او گفت: شهرستان‌های بهار، قهاوند، خزل، گل تپه، سامن و جوکار شش منطقه‌ای هستند که پایگاه سنجش سلامت سیار در آن‌ها برقرار است.

سامانه نوبت‌گیری پایگاه‌های اولیه سنجش از ۲۷ خردادماه راه‌اندازی شده و به‌صورت هماهنگ از پنجم تیرماه آغاز به کار کرده است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از آموزش دو هزار نفر ساعت عوامل اجرایی به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی طرح سنجش خبر داد و گفت: این افراد از ۱۸ خرداد تا ۳۰ خردادماه تحت آموزش قرار گرفتند.

محمدی گفت: تاکنون شش هزار نفر در پایگاه‌های سنجش سلامت استان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که اطلاعات آن‌ها در سامانه ثبت شده و ۱۵ هزار نفر نیز تا پایان هفته در نوبت هستند.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۵ هزار کودک بدو ورود به دبستان در پایگاه‌های سنجش مورد ارزیابی وضعیت جسمانی دانش‌آموز از منظر پوست، مو، دندان، وزن، قد، ارزیابی بینایی، شنوایی و در نهایت مورد ارزیابی آمادگی تحصیلی قرار بگیرند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان همدان گفت: در اتاق آمادگی تحصیلی توانایی کلی دانش‌آموز برای ورود به مدرسه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و پس از اینکه تمام معاینات انجام شد دانش‌آموزان بدون مشکل به مراکز بهداشت ارجاع داده می‌شوند تا معاینات عمومی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سپس با برگه مهر شده به مدرسه مراجعه کنند.

محمدی گفت: تمام نوبت‌گیری‌ها برای ورود به پایگاه سنجش و دریافت نتیجه از طریق سامانه سنجش انجام می‌شود و مدیران مدارس جهت ارجاع دانش‌آموزان به پایگاه‌های سنجش ابتدا باید وارد سامانه نوبت‌گیری شوند و در نهایت برای ثبت‌نام نیز وارد سامانه شده و نتیجه ارزیابی‌های دانش‌آموز را مشاهده کنند.

او گفت: پارسال ۳۷ هزار و ۳۳ دانش‌آموز در بدو ورود به مدرسه و در مرحله پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۵۰ نفر با نیاز‌های ویژه شناسایی شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.