سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش در کمین مراتع؛ گردشگران مراقب باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: گردشگرانی که در ایام تعطیلات و تابستان به مناطق گردشگری استان سفر می کنند خطر آتش سوزی در عرصه های منطقه را جدی بگیرند.

محمدرضا علیمی گفت: با توجه به خشکسالی های دهه اخیر کشور و استان و خشک شدن بسیاری از عرصه ها، برخی از مناطق مستعد آتش سوزی هستند و به همین لحاظ مسافران و گردشگران باید در این زمینه  موارد ایمنی را رعایت کنند.

 بیشتر مناطق استان قزوین، به خصوص منطقه الموت که دارای ساکنان فصلی و جاذبه های گردشگری بسیاری نیز هستند، هنگام تعطیلات میزبان انبوهی از مسافران است که متاسفانه گاهی اوقات سهل انگاری های آنان باعث ایجاد آتش سوزی در عرصه هایی که گاها در مناطق صعب العبور و کوهستانی می شوند که مهار آن نیز مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند.

 این در حالی است که به روستاییان، به خصوص گله بانان توصیه می شود تا در مواقع ضروری که اقدام به روشن کردن آتش برای تهیه چای و یا گرم کردن غذا می کنند، در پایان کار و قبل از ترک محل نسبت به خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.

به همین منظور مدیریت بحران استانداری قزوین جلسات متعددی را طی هفته های گذشته با مسوولان منابع طبیعی و سازمان های آتش نشانی شهرداری ها استان برگزار و موارد لازم، به خصوص در رابطه با آماده باش کامل نیروها داده شده است.

 این در حالی است که برخی از روستاهای استان با کمبود آب شرب نیز روبرو هستند و با توجه به اینکه آبرسانی به آنها توسط تانکرهای سیار صورت می گیرد، به مسافران و گردشگران این مناطق در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه آب نیز توصیه می شود تا موارد یاد شده را جدی بگیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.