سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ورود حجاج افزایش ابتلا به کرونا را محتمل می‌کند

رئیس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: ورود حجاج به استان و تجمع‌های ناشی از مهمانی‌ها و استقبال از آنها افزایش ابتلا به ویروس کرونا را محتمل می‌کند.

آقای حقایی روند ابتلا به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را صعودی اعلام کرد و گفت: به دلیل شرایطی که در کشور‌های همسایه حاکم است، میزان مبتلایان به کرونا افزایش یافته و ورود حجاج و تجمع ناشی از مراسم آن‌ها هم به افزایش میزان مبتلایان کمک می‌کند که در این میان هوشیاری و رعایت ضوابط بهداشتی لازم و ضروری است.

 استقبال از واکسیناسیون دوز چهارم و دوز سوم کرونا در آذربایجان شرقی رو به کاهش است.

آمار مربوط به دریافت دوز سوم هم به ۵۰ درصد جمعیت استان رسیده است که باید در این زمینه مردم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن خود اقدام کنند.

 اقدامات پیشگیرانه انجام شده و سیستم‌های مورد نظر به منظور پیشگیری از ورود موج جدید کرونا در آذربایجان شرقی به انجام رسیده است.

باید در این رابطه آمادگی کامل داشته باشیم، اما در مقایسه با هفته گذشته این هفته با روند صعودی مبتلایان روبرو بودیم و هم اکنون حدود ۳۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شود.

با توجه به روند صعودی بستری‌ها نسبت به هفته گذشته انتظار داریم مردم از ماسک استفاده کنند و در اماکن بسته از تهویه مناسب استفاده شود و افراد بالای ۱۸ سالی که شش ماه از دوز سوم آن‌ها گذشته است نسبت به تزریق دز چهارم خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مراکز بهداشت استان فعال هستند و تزریق واکسن کرونا در آن‌ها انجام می‌شود گفت: برخی از واکسن‌ها که از یک ویال باید چندبار استفاده شود تنها در یک مرکز تزریق می‌شوند که در تبریز این مرکز در نصف راه مشغول به فعالیت است.

به گفته وی افرادی که علائم مشکوک دارند حتما" نمونه برداری انجام دهند که اگر مثبت شد باید از اطرافیان خود دور بمانند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.