سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکيد اداره صحت عامه بلخ، بر شناسایی و درمان بیماران مرض کولرا(وبا) + تصاویر

رئیس صحت‌عامه‌ بلخ گفت در ولسوالی بلخ، یک تیم صحی جهت شناسایی مریضان کولرا ایجاد شده چون در ولایات همجوار، نمونه های مثبت کولرا افزایش یافته است.

دکتر نجیب‌الله توانا، رئیس صحت‌عامه‌ ولایت بلخ، از شفاخانه‌ های ۵۰ بستر ولسوالی بلخ، خلم و تیم های سیار صحی که در کمربندهای شاهراه مزار شریف، سمنگان، بلخ و جوزجان توظیف گردیده بود دیدن کرده و هدایات لازم را در مورد جلوگیری و شناسایی مرض کولرا(وبا) برای مسئولان شریک ساخت.

امروز جمعه ۲۴ سرطان، دکتر نجیب‌الله توانا رئیس صحت‌عامه‌ بلخ، از بخش‌های مختلف شفاخانه‌ های ۵۰ بستر ولسوالی بلخ و ۵۰ بستر ولسوالی خلم دیدن کرد.

دکتر توانا گفت: در ولسوالی بلخ، یک تیم صحی جهت شناسایی مریضان کولرا ایجاد شده چون در ولایات همجوار، نمونه‌های مثبت کولرا افزایش یافته است.

به گفته رئیس صحت عامه بلخ، این تیم با داشتن آمبولانس و وسایل پزشکی در جوار شاهراه ساخته شده، مریضان را شناسایی می‌کنند تا از درگیر شدن شفاخانه‌ حوزه‌ای و شهروندان این ولایت جلوگیری شود.

 توانا برای پرسنل کمربند صحی تأکید کرد: مریضانی که با داشتن علائم بیماری کولرا به آنجا مراجعه می‌کنند، آنان را فورا به شفاخانه‌ ۵۰ بستر ولسوالی بلخ و شفاخانه ولسوالی تاشقرغان انتقال دهند، چون همه‌ تجهیزات درمانی بیماری کولرا در این شفاخانه‌ موجود است. 

بنا بر گفته های اداره صحت عامه بلخ، در چهار گوشه‌ شهر مزار شریف تیم‌های صحی سیار ایجاد شده اند این تیم ها، افرادی را که از ولایات همجوار به بلخ می‌آیند شناسایی، تحت درمان و پوشش قرار می‌دهند.

برچسب ها: طالبان ، کولرا ، بلخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.