سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای مقام اروپایی در مورد برجام: معلوم نیست مذاکرات به توافق منجر شود

یک مقام اتحادیه اروپا ضمن فضاسازی پیرامون مذاکرات مدعی شده پایان مذاکرات هسته‌ای نزدیک است، اما ممکن است به توافقی منجر نشود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز (جمعه) مدعی شد مذاکرات توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) در حال پایان است، اما مشخص نیست که آیا این مذاکرات به توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی منجر شود یا خیر.

به گزارش رویترز، این مقام ادعا کرد: «ما در مذاکرات بسیار پیشرفت کرده‌ایم. ما یک دور مذاکرات به اصطلاح «نزدیکی» را در دوحه برگزار کردیم؛ که هیچ نتیجه‌ای نداشته و دلیل آن بسیار روشن است، زیرا ما درباره هر چیزی که روی میز بوده مذاکره کرده‌ایم.»

این مقام اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده می‌گوید: «ما می‌توانیم در مورد برخی جزئیات که هنوز حل نشده‌اند، دقیق‌تر باشیم، منتظر نظراتی از سوی تهران هستیم و این‌که آمریکایی‌ها چه می‌گویند... نمی‌دانم این مسئله پایان روند (احیای برجام) باشد یا خیر، اما پایان مذاکرات خواهد بود.»

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه فرانسه هم به تازگی مدعی شده تنها چند هفته برای احیای توافق زمان باقی مانده است.

فضاسازی رسانه‌های غربی در حالی صورت می‌گیرد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه کشورمان به تازگی گفته است پیش‌نویس توافقنامه با ۱+۴ تا ۹۰ درصد آماده است و در ایده‌هایی که مطرح شده، پیشرفت زیادی حاصل شده است. هرچند ایران هنوز ضمانت‌های قوی می‌خواهد و باید مطمئن شود در صورت اعمال تحریم غرامت دریافت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
7891
۰۴:۳۳ ۲۵ تير ۱۴۰۱
اصلا از کجا معلوم است که اروپایی باقی مانده باشد؟ جنگ اکراین از وضعیت بحرانی اروپا خبر میدهد. اینجا هر آن ممکن است کل اروپا به تسلیم روسیه و چین و ایران و همپیمانان در آید. شانتاژ اروپا و تهدیدات نخ نمای آنها نشانگر وجود بحرانی عمیق در حال حاضر که بر اروپا سایه افکنده خبر میدهد. اروپا بشدت به انرژی وابسته است. ولی ایران را هم بشدت تحت فشار و تعذیب قرار میدهد. با روسیه هم که بهم زده. با چین هم روابطشان سرد است. اندکی صبر صبح سحر نزدیک است. هوا سرد شود خیلی اتفاقات عجیبی رخ خواهد داد. هیتلر را سرما از پا در آورد. وگرنه تفوق نظامی کاملا با هیتلر بود. اما فقط و فقط هوای سرد و غذا باعث تسلیم ژاپن و شکست هیتلر شد.
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۵ تير ۱۴۰۱
زمستان در راه است تا گور جدیدی در کنار هیتلر کنده شود
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۵ تير ۱۴۰۱
مهم اینه که ایران تمام تلاشش رو بکنه تا روی پای خودش بایسته و به نخبگان و مردم خودش تکیه کنه و همزمان با کشورهای دیگه هم تعامل داشته باشه
همه دنیا که آمریکا و سه کشور اروپایی نیستند
همین آمریکا و سه کشور اروپایی برجام رو بدون نتیجه تا اینجا کشانده اند
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۵ تير ۱۴۰۱
اگر توافق برجام صورت گیرد : بعضی از آقایون چگونه بیت المال رو چپاول کنند ؟
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۵ تير ۱۴۰۱
فعلا که توافق هسته ای باعث چپاول کشورو بیت المال شده است حتماجزوطرفداران برجام نافرجامی ومنفعتی برایت داشته وگرنه برای مردم عادی جزرنج ودردوجمع شدن سفره هایشان چیزی نداشته