سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجاب، برند جامعه اسلامی است

یک پژوهشگر مسائل دینی گفت: حجاب برند جامعه اسلامی است و به وضوح در آیات قرآن به اهمیت حجاب از نظر خداوند اشاره شده است.

حجت السلام و المسلمین مهدی بیاتی پژوهشگر مسائل دینی گفت: مسئله عفاف و حجاب از گذشته تا به امروز از موضوعاتی بوده که فریب‌دهنده بوده و کارشناسان ما را در این حوزه دچار اشتباه کرده است، عفاف دارای معنای کلی و مفهومی انتزاعی و ذهنی است همچنین حجاب امری خارجی و شکلی مشخص دارد، هنگامی که این دو واژه را کنار یکدیگر به کار می‌بریم حجاب عفاف را ترجمه می‌کند و اجازه نمی‌دهد توسعه‌ی معنای عفاف مشخص شود.

به گفته بیاتی، در ادبیات دینی ما مسئله عفاف بسیار گسترده است و نزدیک به ۴۰ عنصر مرتبط با عفاف وجود دارد که پشتیبان حجاب هستند، اما به این دلیل که دیگر به منظومه‌ی عفاف و عفیف شدن توجه نمی‌کنیم و تمرکزمان بر محجبه شدن است باعث می‌شود در مسیر اشتباه قدم برمیداریم.

بیاتی گفت: حکم حجاب برند جامعه اسلامی است و به وضوح در آیات قرآن به اهمیت حجاب از نظر خداوند اشاره شده، حکم سوم خداوند در زیست عفیفانه‌ی بانوان کنترل زینت و تبرج و جلوه گری است، بعد از دستور به حجاب سفارش شده تا پوشش زن سبب جلب توجه نشود و زینتی نباشد.

او می‌گوید: بحث حجاب استایل در میان بانوان کشور رایج شده که با توجیه ترویج حجاب، جلوه گری و جلب توجه صورت می‌گیرد، خانم‌ها در این نوع استایل بیشتر مانکن هستند تا تبلیغ کننده‌ی حجاب، این مسئله مغز حجاب را از بین می‌برد اگر حجاب بوی عفاف ندهد حکم الهی اجرا نشده است، حجاب اسلامی صرف دیده نشدن مو و بدن نیست بلکه پوشش اسلامی باید به گونه‌ای باشد که سبب جلوه گری نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.