سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی طرح پایلوت تبدیل ۳ روستا در گیلان به دهکده‌های بوم‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از بررسی طرح پایلوت تبدیل ۳ روستای کشایه رودسر، ارده رضوانشهر و بویه املش با عنوان دهکده‌های بوم‌گردی خبر داد.

نشست بررسی طرح پایلوت تبدیل ۳ روستای ارده شهرستان رضوانشهر، بویه شهرستان املش و کشایه شهرستان رودسر با عنوان دهکده‌های گردشگری با محوریت بوم‌گردی برگزار شد.

ولی جهانی گفت: این طرح با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان با هدف توسعه ظرفیت اقامتگاه‌های استان، توجه به اصالت بافت‌های تاریخی روستا‌ها در اجرای طرح‌های بوم‌گردی و همچنین رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در حوزه روستایی اجرا می‌شود.

به گفته او، این نشست در راستای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه مابین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان می‌گوید: یکی از اهداف اصلی این طرح عدم ساخت واحد‌های جدید در این روستا‌ها بوده و با توجه به وجود بافت تاریخی در این ۳ روستا مقرر شد تا نسبت به تجهیز و بازسازی واحد‌های متقاضیان اقدامات لازم انجام شود.

آقای جهانی همچنین گفت: یکی از اهداف اصلی توسعه گردشگری با محوریت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی آشنایی گردشگران با اصالت‌های فرهنگی و تاریخی مقاصد گردشگری است.

به گفته او، این ۳ روستا به علت وجود ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع‌دستی به عنوان مقاصد این طرح به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند و در آینده با اجرای این طرح با همکاری فرمانداران و بخشداران سایر شهرستان‌های گیلان این آمادگی از طرف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود دارد تا طرح‌های توسعه‌ای با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستا‌های متقاضی اجرایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.