سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رییس کل دادگستری قزوین با مردم محمود آباد نمونه

رییس کل دادگستری قزوین با حضور مسجد جامع محمود آباد نمونه با مردم این شهر دیدار و با آنها گفت و گو کرد .

 علی شعبانی در دیدار با مردم محمودآباد نمونه گفت: ارتباط نزدیک و چهره به چهره مسئولان قضایی با مردم از اولویت های ۱۵ گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری است و این موضوع با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و تا پایان سال ۱۸۰ برنامه دیدار مردمی در مساجد استان پیش‌بینی شده است.

بدون شک اگر حضور مسئولان قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلات و پیگیری مسائل مطروحه از سوی آنها تبدیل به رویه واحد شود، قطعاً می توان بسیاری از موارد را به صورت ویژه پیگیری نمود و گره گشای مشکلات مردم بود.

یقیناً یکی از آسیب های جامعه امروز فقدان آگاهی و دانش نسبت به مسائل حقوقی و قضایی است و این موضوع در پرونده های قضایی کاملاً مشهود است و همین موضوع موجب می شود مردم در برخی مراودات اجتماعی و معاملات خود دچار مشکل شده و ناچارند برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه کنند.

مردم باید واقف باشند که کار قضایی از حساسیت و پیچیدگی های خاصی برخوردار است و قاضی در مسیر دادرسی بر اساس قانون عمل می کند و خارج از مسیر قوانین و مقررات نمی تواند رسیدگی کند .

انتظار داریم ریش‌سفیدان و معتمدان محلی نگذارند اختلافات میان افراد منجر به تشکیل پرونده شود و با میانجی‌گری مسائل و مشکلات را قبل از طرح دعوا حل و فصل کنند.

 هر فردی در هر جایگاه و موقعیت اجتماعی که قرار دارد، باید خود را مقید به قانون بداند و اگر به قوانین به درستی عمل شود، بسیاری از مسائل و مشکلات مردم و جامعه به حداقل می رسد.

شعبانی ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب، گفت: اگر عفاف و حجاب در جامعه رعایت نشود شاهد شیوع ناهنجاری‌های اخلاقی، آسیب های اجتماعی و فروپاشی نهاد خانواده خواهیم بود و مردم باید کانون خانواده را خودشان حفظ کنند بنابراین فرهنگ عفاف و حجاب باید از خانه شروع شود و اگر خانه‌های ما عفیف شود جامعه نیز عفیف خواهد شد.

در این دیدار مردم مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی خود را با مسئولان قضایی استان مطرح کردند و در خصوص برخی از آنها دستور قضایی لازم صادر و مقرر شد مکاتبات مردم در کارگروهی ویژه در استان مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.