سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع حدود ۵۰۰ کیسه پارچه‌ای و توری در فروشگاه‌های شهر قزوین

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از توزیع ۵۰۰ کیسه پارچه‌ای و توری در فروشگاه‌های سطح شهر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی بدون پلاستیک خبر داد.

حسین عمویی گفت: بدون شک یکی از نشانه‌های پیشرفت جوامع بشری مدیریت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و نایلون است؛ اما ضعف اجرایی در این حوزه هم‌اینک با سرعت زیادی در حال تخریب محیط زیست شده است.

به مناسبت روز بدون پلاستیک، کارشناسان این سازمان در تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ سطح شهر حضور یافتند و برای شهروندان نسبت به مضرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی برای محیط زیست توضیحاتی ارائه کردند.

این کارشناسان همچنین با توزیع کیسه‌های پارچه‌ای مردم را به جایگزینی این نوع کیسه‌ها به جای کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کردند.

 در این برنامه که با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست صورت گرفت،  ۲۵۰ کیسه پارچه‌ای و ۲۵۰ کیسه توری در فروشگاه‌های سطح شهر بین مردم توزیع شد.

عمویی به برگزاری نمایش عروسکی و مسابقه نقاشی پرداخت و گفت: مسابقه نقاشی و همچنین برپایی نمایش عروسکی در بوستان فدک قزوین از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی در قزوین اجرا می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.