سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ هزار نفر در واحد‌های صنفی استان سمنان اشتغال دارند

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: بیش از ۸۵ هزار نفر به صورت مستقیم در ۳۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب استان اشتغال دارند.

برهانی گفت:براساس استانداردها به ازای هر واحد صنفی میانگین برای ۳.۱ خانوار اشتغالزایی می‌شود که با احتساب این موضوع مجموع اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم در هر واحدصنفی بیش از ۸۵ هزار شغل است.

مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: قانون نظام صنفی سال‌های گذشته دستخوش تغییراتی شد که اکنون حجم زیادی از جوانان در بخش توزیعی واحدهای صنفی وارد بازار کار شده اند.

برهانی می گوید: به طور تقریبی به ازای هر ۲۰ نفر یک واحد صنفی(مغازه) در استان وجود دارد و فراوانی واحدهای صنفی توزیعی نسبت به دیگر واحدهای صنفی بیشتر است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: واحدهای صنفی خدماتی، فنی و تولیدی در استان سمنان بازار کار خوبی دارد و نیاز مردم استان است و بر همین اساس توصیه می‌شود جوانان با کسب مهارت‌های لازم با ایجاد واحدهای تولیدی، فنی و یا خدماتی به دنبال اشتغال زایی و درآمدزایی برای خود باشند.

به گفته ی برهانی  هفت اتاق اصناف و ۱۱۷ اتحادیه صنفی در استان سمنان برای ارائه خدمات به واحدهای صنفی زیر مجموعه خود فعال است.

مدیربازرسی و نظارت اصناف استان سمنان می گوید: برخی گزارش‌ها شمار واحدهای صنفی با احتساب واحدهای تاکسی‌تلفنی و اشتغال راننده‌های تاکسی تلفنی اعلام می‌شود، اما اکنون اعلام واحدهای صنفی منظور شمار مغازه‌های سراسر استان سمنان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.