سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرداری برنامه‌ای برای جمع آوری سگ‌های بی صاحب در اماکن گردشگری ندارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: متأسفانه شهرداری همدان اراده‌ای برای جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر و به ویژه در مراکز تفریحی و گردشگری ندارد.

علی‌اکبر نظری گفت: کمیسیون خدمات شهری تاکنون جلسات متعددی تشکیل و راهکار‌هایی برای این معضل پیشنهاد داده است در ضمن شورای شهر مجری نیست و این معضل نیاز به تدابیر عملیاتی دارد و باید از سوی شهرداری رفع شود.

رهاشدگی سگ‌های بی‌صاحب معضلی جدی ست که این روز‌ها شهر همدان با آن رو برو شده است.

او گفت: در ماه‌های گذشته تدابیری اندیشیده شد تا تعدادی از سگ‌های بلاصاحب از سوی سمن‌ها عقیم شدند، اما باید نهاد یا مجموعه‌ای به صورت جدی به این قضیه ورود کند.

نظری گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یک مطالبه مردمی و به حق است و براین اساس هم سایتی به وسعت حدود ۲۰۰۰ مترمربع برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب درنظر گرفته شده و در این مورد نیز به همکاری جدی شهرداری نیاز است.

او گفت: تعدای از سگ‌ها برای حراست و حفاظت باغ‌ها و کارخانجات تربیت خواهند شد.

نظری می‌گوید: برای رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه در سایت، به اتاقی برای اقدامات عقیم‌سازی نیاز است که شهرداری تاکنون در این زمینه نیز همراهی نکرده است.

این عضو شورا نیاز به فضای عقیم سازی و جراحی در سایت را ضروری دانست و گفت: در این مورد هم تاکنون اتفاقی نیفتاده و شهرداری باید بداند جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد به عهده این سازمان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.