سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری؛

اصالت نماز باید به باور عمومی در جامعه تبدیل شود

حسین میرزایی گفت: اصالت نماز باید به باور عمومی در جامعه تبدیل شود که اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها از جامعه رخت برخواهد بست.

آقای حسین‌میرزایی در نشست مشترک شورای اقامه نماز و مهدویت و شورای زکات چهارمحال و بختیاری گفت: اگر به نماز توجه شود بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد رفع خواهد شد.

توجه به برپایی نماز در دستگاه‌ها و ادارات و برنامه‌ریزی و ابلاغ دستورالعمل و بخشنامه امری لازم و غیرقابل اجتناب است.

ادارات باید این رویکرد را داشته باشند که نماز را جزو وظایف ذاتی خود بدانند و بهترین مکان ادارات به نمازخانه‌ها اختصاص یابد؛ توجهات و ملاحظاتی که به‌ویژه مدنظر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری است در جهت بسط و تعمیق فرهنگ نماز در ادارات مورد توجه قرار می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


در کنار توجه به نماز در ادارات، باید راهکار‌هایی برای جذب آحاد مردم و اقشار گوناگون به نماز اندیشیده شود و اصالت در این موضوع مهم با خانواده‌ها و پدر و مادر‌ها است که هم خود به نماز توجه داشته باشند و هم فرزندان را با این فریضه دینی مانوس کنند.

هر کاری اگر بخواهد در ضمیر انسان ماندگار شود باید از کودکی این کار آغاز شود و نهادهایی، چون آموزش و پرورش و علاقمند ساختن دانش‌آموزان به این امر مهم دینی در مدارس باید شکل بگیرد.

توجه به تعمیق نماز و فضاسازی برای ترویج فرهنگ نماز هم در فضای حقیقی و هم مجازی باید مورد توجه قرار گیرد که فضاسازی در بستر مجازی با توجه به گستره مخاطبان به‌ویژه جوانان و نوجوانان بسیار مهم‌تر و ارجح نسبت به فضای حقیقی است که نهاد‌های مرتبط باید به این مهم توجه داشته باشند و نماز به مسئله اصلی جامعه اسلامی تبدیل شود.

سند راهبردی نماز استان تدوین شده است

حجت‌الاسلام کریمی رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سپاه استان، برگزاری دوره آموزشی غدیر، سرچشمه مهدویت با همکاری تبلیغات اسلامی، ساماندهی ائمه جماعات با همت اداره کل تبلیغات اسلامی، برگزاری دوره‌های آموزشی نماز در دستگاه‌های اجرایی با حضور اساتید مراکز تخصصی نماز و مهدویت بر اساس درخواست ادارات از جمله اقدامات است.

با همکاری حوزه و دانشگاه دوره‌های خوبی در دستور کار قرار گرفت، همچنین سند راهبردی نماز استان تدوین شده است و به زودی به ادارات ارسال می‌شود. برنامه‌ریزی برای برپایی نماز جماعت در پارک‌های شهر نهایی شده و از امشب در پارک‌های شهرکرد شاهد برپایی نماز خواهیم بود. پیمان‌نامه کارگزاران استان به قلم نماینده، ولی فقیه به‌صورت فایل به ادارات ارسال شده تا در سر در ورودی این اماکن نصب شود.

جشنواره فجر تا فجر با مدیریت استاندار در دستور کار قرار گرفته است و این جشنواره در استان تا پایان آذرماه برگزار و آثار برگزیده در اختیار دبیرخانه کشوری قرار خواهد گرفت.

در نامه وزیر کشور به استانداران در اواخر اسفندماه؛ و با موضوع نماز، ۱۵ دستور به استانداران ابلاغ شده بود و تمام دستگاه‌های اجرایی را در این فریضه دینی مکلف کرده است که تشکیل جلسات منظم شورای اقامه نماز، تحقق منویات مقام معظم رهبری در اجلاس‌های نماز، تدوین سند راهبردی اقامه نماز استان‌ها، مساعدت در ایجاد دفاتر ستاد اقامه نماز در شهرستان‌ها، تأکید بر حل مشکلات اقامه نماز مسافران در نمازخانه‌های بین‌راهی، نیازسسنجی و جانمایی احداث مساجد جدید در مسیر‌های مواصلاتی استان، تأکید به اقامه نماز در مدارس و نیز حمایت از تشکل‌های مردمی در فعالیت‌های مرتبط با نماز و تأکید بر تقویت مجمع خیران مسجدساز استان از اهم مفاد این نامه است.

از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود که جلسات شورای اقامه نماز را با جدیت و مستمر برگزار کنند. همچنین برنامه نظارت و ارزیابی ادارات در حیطه برپایی نماز جماعت در دستور کار قرار دارد و این ارزیابی پارسال نشان داد که تعدادی از ادارت نیاز به تذکر جدی دارند که جزئیات آن به نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار ارسال شده است.

از ادارت می‌خواهیم که نسبت به برگزاری دوره‌های تخصصی پیش‌بینی شده در حوزه نماز و مهدویت با حضور اساتید کشوری اهتمام داشته و درخواست‌های خود را اعلام کنند. همچنین تبلیغات میدانی نماز در اکثر شهر‌ها و روستا‌ها بسیار ضعیف است حال آنکه هم نامه درخواست و هم فایل‌های تصاویر و بنر‌ها به شهرداری‌ها ارسال شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.