سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین نمایشگاه پخت غذا با کینوا در بیضا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: با هدف فرهنگ سازی مصرف کینوا خاویار گیاهی برای نخستین بار در کشور نمایشگاه پخت تخصصی انواع غذا با کینوا در بیضا برگزار شد.

صدیقه مویدی گفت: این نمایشگاه یک روزه با همکاری شرکت لیزر برش و جهاد کشاورزی برگزار و بالغ بر ۲۰ نوع غذای کینوا شامل نان، حلوا، پیتزا، کباب، سالاد فصل، ماکارونی، سالاد الویه، برگر، کتلت، انواع دسر، آبدوغ خیار، کشمش پلو، املت، عدسی، پنیر و انواع سوپ به نمایش گذاشته شد.

او گفت: در این نمایشگاه آموزش کشت کینوا و مراحل ساپونین زدایی این دانه غذایی، به طور رایگان به علاقه مندان، اعضای صندوق‌های خرد اعتبارات زنان روستایی و بهره برداران متقاضی کشت این گیاه عرضه شد.

مویدی با بیان اینکه توسعه کشت و ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی انواع فرآورده‌های غذایی این دانه خوراکی می‌تواند سهم بالایی در اشتغالزایی و ارزآوری کشور داشته باشد،  گفت: متوسط عملکرد کینوا در هر هکتار از مزرعه  یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا با اشاره به اینکه کشت کینوا در شهرستان بیضا از پارسال در سطح ۳ هزار مترمربع شروع شده و پیش بینی می‌شود امسال به بیش از ۱۵ هکتار برسد گفت: کینوا گیاهی کم آب بر، نسبت به شوره زار‌ها مقاوم و دوره رشدی کوتاه حدود سه ماه دارد که سازمان خواروبار جهانی فائو پیش بینی می‌کند در آینده نه چندان دور در مناطق کم آب جایگزین برنج شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.