سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکی بر ذبح ۱۱ هزار راس دام

مدیر کل دامپزشکی کرمان از نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان بر تعداد ۱۱ هزارو۱۶۱ رأس دام زنده شامل گوسفند و بز، گاو و شتر خبر داد.

 حسین رشیدی همچنین از بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر لاشه ۲۴۷۱ رأس دام در عید سعید قربان در مرکز استان خبر داد و گفت: در نظارت‌های به عمل آمده در مرکز استان تعداد سه لاشه غیر قابل مصرف دام توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی ضبط و لاشه ۶۹ راس دام نیز اصلاح شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیرو‌های این اداره کل به صورت رایگان خدمات مورد نیاز مردم در تائید سلامت دام را در روز عید قربان ارائه کردند گفت: در عید سعید قربان ۸۱ گروه ثابت و سیار متشکل از کارکنان فنی و متخصص شامل ۳۴ نفر دکتر دامپزشک، ۵۶ نفر بازرس بهداشتی گوشت به همراه ۱۷ نفر از ناظرین شرعی بر روند ذبح بهداشتی و شرعی دام قبل و بعد از کشتار نظارت داشتند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: روسای ۱۶ شبکه دامپزشکی استان، بر حسن اجرای این طرح که به منظور تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در ۱۷ کشتارگاه دام اعمال گردید، نظارت ویژه داشته و گزارش‌های مربوطه را به این اداره کل ارسال کردند.

رشیدی می گوید: کارشناسان دامپزشکی با حضور در مکان‌های عرضه دام زنده نسبت به معاینه و بازدید دام‌ها اقدام نمودند و همچنین نظارت بر لاشه دام‌های قربانی را انجام دادند.

 مدیر اوضمن تقدیر و تشکر از همکاری همشهریان و سایر ارگان‌ها با نیرو‌های این اداره کل، گفت: با تلاش مدافعان سلامت حوزه دامپزشکی ۱۳۶۳۲ بازدید از دام و لاشه آن‌ها در این روز صورت پذیرفته است که حاکی از آن است که دامپزشکی ضامن سلامت مردم در حوزه بهداشت عمومی جامعه می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.