سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنرجویان خرمشهری در ۸ رشته مهارت می‌آموزند

مدیر مرکز فنی و حرفه ای خرمشهر گفت : این مرکز در تابستان امسال هشت رشته مهارت آموزی مختلف پذیرای آموزش هنرجویان است.

سهیلا مطوری گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و استقبال جوانان از آموزش دوره‌های مهارتی، دختران و پسران خرمشهری در ۲ بخش مختلف در حال آموزش هشت رشته مختلف در این زمینه هستند.

او رشته‌هایی مانند مکانیک، الکترونیک، جوشکاری، برق ساختمان، برق صنعتی و لوله کشی ساختمان را از جمله مهارت‌های در حال آموزش به پسران خواند و گفت: برای بانوان نیز رشته‌های الکترونیک، کامپیوتر و صنایع دستی تدارک دیده شده است که هر کدام دارای زیر شاخه‌های متعددی هستند.

این مسئول از استقبال چشمگیر جوان‌ها از دوره‌های در حال برگزاری در فنی و حرفه‌ای خرمشهر خبر داد و گفت: این دوره‌ها با آموزش رایگان تنها برای افراد ۱۵ سال به بالا مجاز است و هنرجویان تنها مبلغ مصوب دولتی برای بیمه و صدور مدرک را می‌پردازند.

مدیر مرکز فنی و حرفه‌ای خرمشهر به پیگیری‌ها برای انعقاد تفاهم نامه با سازمان منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد که برگزاری دوره‌های اوقات فراغت برای سنین ۱۲ تا ۱۵ سال از نتایج آن می‌باشد.

خانم مطوری گفت: افرادی که پس از گذراندن دوره‌های مهارتی موفق به دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای شوند می‌توانند با مراجعه به اداره کار و دریافت تسهیلات با مبالغ مختلف اشتغال خانگی خود را آغاز کنند و به کسب درآمد برسند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.