سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پذیرش دانشجو‌های عراقی در ایران به تعداد دلخواه این کشور

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: هر تعدادی که عراق علاقه‌مند باشد در دانشگاه‌های کشور ایران دانشجو از این کشور پذیرش خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در نشست مشترک اساتید دانشگاه‌های کشور عراق و ایران که هم اکنون در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: روابط دیرینه تمدنی و پیوند عمیق دو ملت ایران و عراق بر فردی پوشیده نیست.

حدادی بیان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند ارتباط با کشور عراق در اولویت اول با جمهوری اسلامی ایران است.

او گفت: منافع و معضلات مشترکی با عراق داریم که ان شاءلله آن‌ها را حل خواهیم کرد. ایران و عراق با مشکلات مشابهی مانند کم آبی و ریزگرد‌ها مواجه هستند که می‌توانیم با همکاری مشترک دانشگاه‌ها این مشکلات را حل کنیم.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل بیان کرد: ایران پس از انقلاب دستاورد‌های بسیار بزرگی در حوزه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی داشته است که آن‌ها را به صورت دوستانه و برادرانه در اختیار عراق قرار خواهد داد.

حدادی گفت: تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم و توانسته ایم از بیشتر معضلات این تحریم‌ها عبور کنیم که می‌تواند آموزش خوبی برای کشور عراق باشد و ایستادگی در مقابل ظلم توانمندی زیادی به انسان‌ها جهت پیشرفت می‌دهد.

او گفت: طبق فرمایشات رهبری، دستاورد‌های علمی ایران متعلق به تمام جهان اسلام است. در دو زمینه دانشگاهی آماده همکاری‌های مشترک با عراق هستیم. مسئله پذیرش دانشجویان در ایران اولویت مسئله ما است که هر تعدادی که عراق علاقه‌مند باشد در دانشگاه‌های کشور ایران دانشجو پذیرش خواهیم کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: پذیرش دانشجویان عراقی را به عنوان مباحث انتفاعی در نظر نگرفته ایم. دانشجویان عراقی با فرزندان ایرانی یکسان هستند و هیچ اختلافی بین آن‌ها قائل نیستیم.

حدادی گفت: هیچ محدودیتی در انتخاب رشته دانشجویان عراقی برای تحصیل در ایران وجود ندارد.

او گفت: مورد دوم، ارتباطات علمی و بین المللی ایران و عراق است. درخواست داریم که استادان دانشگاه‌های عراق برای کار‌های پژوهشی به ابران بیایند و بالعکس تا پل ارتباطات علمی برقرار شود که این مباحث را هفته جاری به سفیر ایران در عراق منتقل کردم و اگر مشکلاتی در این ارتباطات وجود داشته باشند، به شخصه آن‌ها را از سوی وزارت علوم ایران حل خواهم کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
اگر ما محدودیت پذیرش دانشجو داریم پس چرا خارجی صندلی های دانشگاههای ما را پر می‌کنند آیا این نادیده گرفتن و عبور از حقوق آموزشی شهروندان ایرانی نیست ؟!...
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۲ تير ۱۴۰۱
اول عدالت آموزشی را در ایران به ویژه برای قشر مستضعف و روستایی فراهم کنید چرا که خیلی وقته که دانش آموزان مدارس عادی و روستایی امکان ورود به دانشگاه های برتر و رشته های تاپ رو ندارن