سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراین مواضع روسیه در خرسون را هدف قرار داد

ارتش اوکراین مدعی شد در حمله به مواضع روسیه در جنوب این کشور، بیش از ۵۲ تن از نیرو‌های روسیه کشته شدند.

ارتش اوکراین در بیانیه‌ای مدعی شد به «نوا کاخوفکا» در استان «خرسون» حمله کرده و در نتیجه آن تعداد زیادی از نیرو‌های روس کشته و مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش ادعا کرد در جریان این حمله ۵۲ نیروی روس کشته شدند، اما خبرگزاری تاس نوشت مقام‌های منتصب از روسیه در این منطقه اعلام کردند که حداقل ۷ کشته و حدود ۷۰ مجروح  که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند در این حمله گزارش شده است.

این حمله را اوکراین پس از آن انجام داد که واشنگتن ارتش این کشور را به «سامانه توپخانه راکتی بسیار متحرک هیمارس» مجهز کرد.

خبرگزاری رویترز تاکنون قادر به تایید شمار دقیق تلفات و مجروحان در این حمله نبوده است.

فرمانده نیرو‌های جنوبی در ارتش اوکراین در بیانیه خود ادعا کرد: «براساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، ۵۲ نفر از نیرو‌های روسیه کشته و یک هویتزر، یک خمپاره و ۷ خودروی زرهی و یک انبارمهمات در جریان این حمله از بین رفته‌اند.»

مقام‌های مربوط به روسیه می‌گویند حمله اوکراین شهروندان را در این منطقه هدف قرار داده و کشته است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد دیروز سه شنبه اعلام کرد از زمان حمله روسیه به اوکراین در بیست و چهارم فوریه تاکنون بیش از ۵ هزار غیرنظامی کشته شده اند.

ماه گذشته «کریل استریموسف» نائب رئیس مدیریت نظامی و مدنی منطقه خرسون اعلام کرد قرار است پاییز امسال برای الحاق خرسون به روسیه همه پرسی برگزار شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اسفند سال گذشته پس از سال‌ها درگیری و تنش بین اوکراین و روسیه و دامن زدن غربی‌ها و آمریکا به این تنش ها، پس از حمایت از استقلال دو منطقه لوهانسک و دونتسک، در راستای حمایت از مردم روس زبان شرق اوکراین فرمان آغاز عملیات نظامی در این منطقه را به نیرو‌های مسلح روسیه صادر کرد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۲ تير ۱۴۰۱
خوبه