سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شالبافان مطرح کرد؛

بازاریابی در راس وظایف دولت در گردشگری

معاون گردشگری کشور گفت: بازاریابی در راس وظایف دولت در حوزه گردشگری قرار دارد و به اندازه کافی این وظایف را انجام نداده است.

علی‌اصغر شالبافیان گفت: اگر از من پرسش شود دولت چه وظایفی در حوزه گردشگری دارد، حتما می‌گویم بازاریابی که در رأس تمام وظایف دولت قرار دارد. البته دولت در این زمینه کم عمل کرده است و به اندازه کافی این وظایف را انجام نداده است.و بسیاری از حوزه‌هایی که دولت‌ها تصدی‌گری می‌کند، قابل واگذاری است، اما کمتر انجام شده است. دولت برای بازاریابی باید هزینه کند.

به گفته معاون گردشگری کشور، همه ما از شرایط کشور و محدودیت‌هایی که دولت با آن روبرو است، آگاه هستیم. این موضوع رفع تکلیف نمی‌کند. وضعیت فعلی دولت این است به همین دلیل مشارکت بخش خصوصی حتما لازم است یعنی ما باید از دانش و تجربه‌های بخش خصوصی برای شرکت در نمایشگاه‌ها استفاده کنیم.

او می‌گوید: قرار است از ظرفیت بهینه تهاتر فضای نمایشگاهی داخل کشور با برخی از کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های منطقه بهره ببریم. در ترکیه سالانه بیش از چهار نمایشگاه مهم گردشگری برگزار می‌شود، در کشور‌های منطقه هم همین‌طور است.

به گفته شالبافان، یکی از خواسته‌های بخش خصوصی از ما این است که هر چه قدر بتوانیم تعداد دفاتر خدمات فعال در حوزه گردشگری ورودی به کشور را بیشتر کنیم، امکان چانه‌زنی و ظرفیت‌سازی بیشتری در کشور وجود دارد. امیدواریم این مراسم مقدمه‌ای برای مشارکت بیشتر دفاتر خدمات مسافرتی را فراهم کند. 

برچسب ها: گردشگری ، دولت ، بازاریابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.