سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیاء مجدد کرونا با بازو‌های ایمن نشده

خیز جدید آمار کرونا در خراسان جنوبی در حالی آغاز شده، که ویروس بی خیالی در تکمیل چرخه واکسیناسیون به جان مردم افتاده است.

ابتلا به ویروس کرونا دوباره در چند روز گذشته در خراسان جنوبی به مرز سه رقمی رسید و استان را وارد موج جدیدی از کرونا کرد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته از ۸۹ تست تشخیص کرونا ۳۸ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شدند.

سویه امیکرون کرونا پس از چند ماه وضعیت ثابت و آرام کرونایی یک بار دیگر در مسیر همه گیری قرار گرفت و باعث شد استان وارد موج هفتم کرونا شود.

یکی از شهروندان گفت: بعد از مدتی که خیال همه راحت شده بود باز کم کم سر و کله کرونا به خصوص در شهرستان فردوس پیدا شده است.

او گفت: مردم دیگر هیج کدام از شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تکمیل چرخه واکسیناسیون و زدن ماسک در مکان‌های شلوغ به فراموشی سپرده شده است.

شریف زاده گفت: در هفته گذشته به طور متوسط ۳۸ مورد مثبت کرونایی در استان گزارش شد که این میزان در سه روز گذشته به طور متوسط روزانه به ۵۶ مورد رسید و ۴۷ درصد افزایش داشته است.

او گفت: موارد بستری نیز از متوسط روزانه ۷ بیمار به ۱۳ مورد رسیده که ۸۰ درصد افزایش داشته است.

تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به ۴ نفر رسیده که ۴ برابر شده است.

در فردوس ۲ مریض بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که روز به روز تعداد موارد مثبت افزایش می‌یابد.

آمار‌های کرونایی در حالی این روز‌ها در حال افزایش است که یک سال پیش در چنین روز‌هایی استان وارد موج پنجم کرونا و تلخ‌ترین همه گیری این ویروس شد.

وزارت بهداشت با افزایش موارد ابتلا به کرونا بر استفاده از ماسک در همه فضا‌ها چه باز و سرپوشیده تاکید و توصیه کرد افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونایشان می‌گذرد به علت افت سطح ایمنی برای تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا مراجعه کنند.

برچسب ها: کرونا ، واکسن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.