سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین قطعات شرکت ملی حفاری از سوی شرکت‌های دانش بنیان

سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال کالا و قطعات مورد نیاز شرکت ملی حفاری را تامین کنند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران گفت: سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند سالانه ۳۰ هزار میلیارد ریال کالا، قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت را تامین نمایند.

 حمید رضا گلپایگانی می گوید: افق صنعت حفاری به طور کامل روشن و سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان با این چشم انداز و فعالیت بیش از ۷۰ دکل حفاری ملکی و برخوردار از تجهیزات خدمات یکپارچه فنی و تخصصی، با هم افزایی و ایجاد کنسرسیوم تا ده‌ها سال، فعالیت خود را تضمین و از همین رو با عقد قرارداد‌های بلندمدت زمینه استقلال و خودکفایی کشور همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مهیا نمایند.

گلپایگانی گفت: ملی حفاری شرکتی تابع صنعت نفت، خودگردان و از بودجه و اعتبارات دولت استفاده نمی‌کند و از محل درآمد‌های خود هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای خود را تامین و پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری می گوید: این شرکت با تکیه بر متخصصان و کارشناسان داخلی و با همیاری سازندگان و صنعتگران ایرانی، موفق شد علاوه بر تحقق برنامه‌های شرکت ملی نفت ایران، دانش فنی حفاری را در کشور بومی و ۷۰ درصد نیاز‌های این صنعت را از نظر قطعات و تجهیزات، ساخت داخل نماید.

به گفته او ما پیشقراول حمایت از ساخت داخل هستیم و ریسک کار را می‌پذیریم و بدنبال کار کیفی هستیم، و اولویت اصلی ما این است که نیاز‌های این صنعت را به طور کامل بومی سازی کنیم و در این ارتباط موضوع آموزش و پرورش نیرو‌های فنی و متخصص در اولویت برنامه‌ها است و در همین ارتباط ایجاد هنرستان صنعت حفاری را در دست پیگیری داریم.

گلپایگانی گفت: مناسب است نشست‌های هم اندیشی در زمینه تولید دانش بنیان به طور مستمر از سوی دستگاه‌های اجرایی، شرکت ها، مراکز علمی و پژوهشی، بانک‌ها و ... به صورت دوره‌ای برگزار شود.

به گفته او با توجه به وجود صنایع نفت، نیرو، حفاری و پتروشیمی در خوزستان، پیشنهاد ما به مسئولان استان، ایجاد ستاد توسعه دانش بنیان در استانداری است و همچنین ایجاد زیست بوم فناورانه بومی در استان مورد تاکید جدی می‌باشد.

رئیس هیئت مدیره این شرکت گفت: اعتقاد و باور داریم گردش مته در کشور می‌بایست به پشتوانه کالای ایرانی باشد از این رو درگاه ورود سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان به شرکت، مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت است و ازسوی دیگر آسان سازی و اصلاح قوانین به منظور شتاب بخشیدن به کار شرکت‌های دانش بنیان یک ضرورت است.

به گفته او کار در شرکت ملی حفاری ایران جهادی و تعطیلی ندارد و در تمام روز‌هایی که بنا به شرایط گرما و گرد و غبار ادارات استان تعطیل می‌شود مدیران و کارکنان عملیاتی این شرکت تمام وقت در محل کار و در مناطقی که دستگاه‌های حفاری استقرار دارند انجام وظیفه می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.