سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سیستان خواستار اجرای کامل طرح رزاق شد

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: طرح رزاق باید هرچه سریعتر و کامل در منطقه عملیاتی شود؛ دولت قول داده که حداکثر در هفته آینده این طرح اجرایی گردد و ما نیز منتظر خواهیم ماند تا این طرح عملیاتی شود.

حبیب اله دهمرده در بازدید از مرز میلک زابل افزود: در طرح رزاق قرار بر این است سوخت‌هایی که قاچاق می‌شوند ساماندهی شوند و در چند نقطه سیستان مخازنی تعبیه شود تا در این ایستگاه‌ها به قیمت تعیین شده‌ای سوخت مورد نظر به افغانستان فروخته تا از قاچاق پیشگیری شود.

نماینده سیستان گفت: باید از ظرفیت بازارچه‌های مرزی استفاده شود؛ بالاخره حاصل مسدود شدن بازارچه‌های مرزی عدم درآمد مردم منطقه است و به تبع این موضوعات نیز مردم کوچ می‌کنند.

دهمرده گفت: پس از پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص اجرای طرح رزاق در شهرستان‌های حوزه انتخابیه و دیگر شهرستانی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد که در این نشست مقامات استانی و کشوری هم حضور داشتند.

او گفت:  بند کمال خان در ۸۰ کیلومتری سیستان قرار دارد که متاسفانه رودخانه هیرمند مسدود شده است و هیچ آبی وارد رودخانه هیرمند نمی‌شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس گفت: اشتغالزایی و درآمد مردم سیستان به رودخانه هیرمند وابسته بود و مردم منطقه با آب این رودخانه کار کشاورزی انجام می‌دادند و همه ساله چندین میلیارد متر مکعب آورده آب داشت، اما با ساخت بند کمال خان، آورده رودخانه صفر شده و باعث شده تا موضوع معیشت این مردم تحت تاثیر قرار گیرد و از طرفی هم تامین آب شرب این عزیزان دچار مشکل شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.