سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت حجاج اصفهانی از ۲۶ تیر

مدیر حج و زیارت استان اصفهان گفت: عملیات بازگشت حجاج اصفهانی از بیست و ششم تیر آغاز می‌شود و تا روز دوم مرداد ادامه دارد.

علیرضا صادقی گفت: پیش بینی شده است که اولین پرواز برگشت حجاج استان اصفهان ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز یکشنبه ۲۶ تیر در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین بنشیند و آخرین پرواز هم ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه دوم مرداد وارد فرودگاه اصفهان خواهد شد.

او در مراسم حج تمتع امسال چهار هزار اصفهانی، به سرزمین وحی مُشرف شدند گفت: ۲۲ کاروان از استان جزو مدینه قبل و ۹ کاروان جزو مدینه بعد بودند.

صادقی می‌گوید: بر اساس تجربیات سال‌های گذشته بیشتر زائران حج به بیماری‌های تنفسی و ریوی مبتلا می‌شوند که تیم‌های مراقبتی از هیات پزشکی حج و زیارت در مکه و مدینه مستقر هستند و جلسه‌های متعددی بصورت هفتگی در رابطه با سلامت و بهداشت در هتل‌های محل استقرار زائران برگزار شده است.

به ازای هر ۲ تا ۳ کاروان در هتل‌های مکه و مدینه یک پزشک همراه کاروان است و در هتل‌هایی که بیش از ۱۰ کاروان استقرار دارند سه پزشک همراه کاروان است.

به گفته او توصیه‌های بهداشتی ابلاغ شده از سازمان و حج و زیارت و وزارت بهداشت از طریق گروه‌های مجازی به زائران و مدیران کاروان‌های استان اصفهان اطلاع رسانی می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان اصفهان می‌گوید: با توجه به گزارش بیماری وبا در سلیمانیه عراق، توصیه‌های بهداشتی به آشپزخانه‌های نجف و کربلا ارائه شده تا از ابتلای زائران عتبات عالیات به این بیماری جلوگیری شود.

سفر حُجاج بیت‌الله الحرام در ۲ سال اخیر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا انجام نشد.

قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، سهمیه حُجاج ایرانی برای سفر خانه خدا ۸۰ هزار نفر بود.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج تمتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.