سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای ۴ شهروند فریدونشهری به تب کریمه کنگو

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون چهار نفر در شهرستان فریدونشهر به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند.

پژمان عقدک در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان گفت: کرونا در استان اصفهان روند صعودی را پیش گرفته است و می‌توان گفت درصد تست‌های مثبت کرونا در استان اصفهان به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

او به افزایش بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که این ویروس در شیوع جدید خود همه گروه‌های سنی را درگیر کرده است.

عقدک درمورد علائم کرونا تب، سردرد شدید، گلودرد، کوفتگی و علائم گوارشی است، می‌گوید: از شهروندان درخواست داریم نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک توجه بیشتری داشته باشند.

هنوز ابتلا به وبا در اصفهان گزارش نشده است

او در خصوص شیوع وبا در استان اصفهان نیز گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری وبا در استان اصفهان مشاهده نشده است، اما در کردستان حدود ۳۹ مورد مثبت شناسایی شده است، از این رو توصیه ما این است که از آنجایی که مسافران زیادی را برای عرفه به عتبات عالیات داشتند، مردم از خوردن آب‌های غیر بهداشتی خودداری کنند و اگر علامتدار هستند در همان محل درمان شوند.

عقدک با اشاره به شناسایی چهار بیمار مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان گفت: هر چهار مورد مربوط به شهرستان فریدونشهر بوده که منجر به فوت نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص آبله میمونی در کشور نیز می‌گوید: مبتلا به این بیماری در استان اصفهان و همچنین در کشور گزارش نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.