سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه ویژه صنایع دستی بانوان در سنندج

به مناسبت هفته حجاب و عفاف و با هدف معرفی صنایع دستی و هنر بانوان، نمایشگاهی در خانه کُرد سنندج برپا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بانوان که به مناسبت هفته حجاب و عفاف در خانه کُرد سنندج برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های عرصه فرهنگ و هنر ترویج حجاب و عفاف است.

علی اصغر دریایی گفت: در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان در محل خانه کُرد سنندج، همایش منطقه‌ای رایحه ضمن تجلیل و قدردانی از مروجان و مبلغان حجاب و عفاف استان همراه با برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوع حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

او گفت: پنل‌های تخصصی که در همایش منطقه‌ای رایحه برگزار می‌شود شامل «مبانی فقهی و حقوقی حجاب و عفاف»، «جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی- ایرانی» و «سواد رسانه‌ای حجاب و عفاف» با حضور اساتید برجسته است.

دریایی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته حجاب و عفاف گفت: در هفته زن کُرد- سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی علاوه بر برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان هنرمند و کارآفرین، تجلیل و قدردانی از بانوان فرهیخته عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و کارآفرین نیز مدنظر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در نمایشگاه صنایع دستی بانوان که با حضور جمعی از بانوان کارآفرین مناطق حاشیه شهر سنندج در خانه کورد سنندج برگزار شده صنایع دستی بانوان از جمله عروسک سازی، صنایع تزیینی و زیورآلات، لباس کوردی و اقلام فرهنگی موجود است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ تیرماه سال جاری در محل خانه کُرد سنندج برپا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.