سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین با نماینده ولی فقیه

رئیس کل دادگستری و دادستان قزوین با حجت الاسلام و المسلمین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار درباره اهمیت مسائل اصلی در مقابل موضوعات فرعی در فضای جامعه گفت: امروز در فضای جامعه دو قطبی کردن حجاب و بدحجابی کار اشتباهی است چرا که با کار فرهنگی تدریجی می‌توان در این حوزه به نتیجه مطلوب دست یافت.

 امروز باید روی مسائل عدالت‌خواهی، آن هم به شیوه درست و روش امیدآفرین، به طور جدی کار کنیم و با فساد‌های آشکار و روشنی که جلوی چشم همه است مبارزه کنیم و در این راستا نقش دستگاه قضایی بسیار پررنگ است.

 برای مبارزه با فساد باید ابتدا سراغ موضوعاتی که بیّن و روشن است و همه از آن باخبر هستند برویم و نباید صرفاً سرگرم پوشش و حجاب شویم و فریضه باعظمت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را صرفاً برای حجاب خرج کنیم.

وی با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید تاکید کرد: قسط معمولاً در موضوعات اقتصادی به کار می‌رود، ولی در این آیه شریفه مفاهیم فرهنگی وجود دارد؛ یعنی شما باید کاری کنید که مردم فرهنگ قسط و عدل را بفهمند و بعد خودشان با پشتوانه معنوی برای قسط و عدل حرکت کنند و زور و اجبار آن‌ها را به این کار وادار نکند، اگر این اتفاق بیفتد همه چیز به‌درستی سر جایش قرار می‌گیرد.

بنده معتقدم امید مردم سرمایه‌ای بدون جایگزین است و این را خیلی باید جدی بگیریم، بنابراین ما راهی جز مبارزه با فساد و تبعیض برای حفظ اعتماد و امید مردم نداریم و بدون اعتماد مردم نمی‌توان با ناهنجاری اجتماعی و فرهنگی مقابله کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.