سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم سیاست گذاری در حوزه‌های مرتبط با مزیت‌ها

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر لزوم سیاست گذاری در حوزه‌های مربوط به مزیت‌های استان تأکید کرد.

اشرفی در جلسه شورای راهبردی مهارت خراسان جنوبی به گزارش عملکرد اداره کل فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: اقدامات اداره کل فنی و حرفه‌ای پذیرفتنی است، اما انتظار می‌رود در این شورا در خصوص وظایف دستگاه‌های عضو صحبت شود، زیرا جنس این شورا راهبری در حوزه مهارت است.

او با تأکید بر این که سیاست گذاری‌های آموزشی و مهارتی باید متناسب با نیاز استان باشد، گفت: در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی آنچه مبتنی بر مزیت‌های استان است، باید در این شورا سیاست گذاری شود.

اشرفی گفت: ارائه آموزش‌های مهارت آموزی به کارکنان وظیفه کاری پسندیده و ارزشمند است، اما تأکید ما آموزش مهارتی نیرو‌های وظیفه بومی استان است، زیرا دولت امتیاز ویژه‌ای را در نظر گرفته تا بتوانیم از محل سرفصل‌های اعتباری و تسهیلاتی به آنان تسهیلات اعطا کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در این شورا باید با همفکری اعضا و متناسب با نیاز بازار کار استان، تصمیم سازی کنیم تا ریل گذاری مناسبی در حوزه آموزش و مهارت استان شکل گیرد.

او گفت: برای کسب مهارت‌ها و آموزش‌ها در بخش‌های مختلف بعد از آموزش نیروی کار لازم است حمایت‌های ویژه‌ای لحاظ شود.

اشرفی گفت: لازم است کارگروه‌های کوچکی ذیل شورا شکل بگیرد تا هم افزایی بین دستگاهی برای دست یافتن به اهدف شورا، افزایش یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.