سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای مانور دور میزی مقابله با بحران بیماری‌های روده‌ای در مهاباد

مانور دور میزی آمادگی مقابله با بحران بیماری‌های روده‌ای و التور در محل شبکه بهداشت و درمان مهاباد اجرا شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در اجرای این مانور گفت: ارزیابی واحد‌های ستادی مرکز بهداشت از لحاظ اقدامات انجام گرفته در مقابله با بیمار‌های روده‌ای و خصوصا التور را می‌توان به عنوان یک مانور دور میزی قلمداد کرد.

ریخته گر گفت: هدف از این مانور ارزیابی میزان آمادگی شبکه بهداشت و درمان مهاباد در مقابله با گسترش بیماری‌های روده‌ای خصوصا التور است.

وی گفت: در هنگام وقوع بحران باید شبکه‌ها از لحاظ منابع، نیروی انسانی و تجهیزات آمادگی کامل را داشته و با بروز یک اپیدمی طرح‌های اجرایی برای اقدام در مقابله با همه گیری را داشته باشند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه در این نشست نیز گفت: با توجه به توزیع جمعیت در شهرستان مهاباد که ۶۰ درصد در شهر و ۴۰ درصد در روستا بوده و در راستای بالا بردن حساسیت همکاران نسبت به وضعیت موجود، اپیدمی بیماری التور در کشور عراق و استان‌های همجوار باید تعداد نمونه برداری‌ها از بیماران روده‌ای مشکوک افزایش یابد.

حقیقی گفت: آموزش یک کلمه بسیار وسیعی است و باید در حوزه پرسنل و مردم اجرا شود آموزش به مردم توسط کارشناس آموزش مرکز بهداشت انجام می‌گیرد و آموزش به پرسنل باید توسط واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها به پرسنل پزشک و غیر پزشک در همه سطوح انجام گیرد.

وی گفت: در حوزه پرسنل با توجه به منابع، نیروی انسانی، زمان، منابع مالی محدود و با توجه به خستگی نیرو‌ها باید آموزش‌ها هدفمند باشد و نیاز سنجی‌ها لازم باید قبل از انجام آموزش انجام گیرد و بعد از نیاز سنجی با توجه به مشکلات موجود در یکسری آیتم‌ها پرسنل پزشک توسط فوکال پوینت شهرستان آموزش داده شوند.

آرمیون مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این مانور دور میزی نیز گفت: در بیماری‌های روده‌ای خصوصا التور اطمینان از آب سالم اهمیت بالایی دارد و باید حساسیت‌ها را با توجه به شرایط موجود جهت تامین آب سالم بیشتر کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.