سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجو باید به فرهنگ خودی دلبستگی و تعلق خاطر داشته باشد

معاون وزیر علوم گفت:دانشجویان هر کشور، نماینده و نمایاننده فرهنگ آن کشور هستند و باید یک نوع دلبستگی با فرهنگ خودشان داشته باشند.

 سلمان پور، معاون بورس دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل گفت: اگر چه این رویداد‌ها موجب نشاط، آشنایی و پیوند بین دوستان و دانشجویان از کشور‌های مختلف می‌شود، اما مهمتر از همه این است که وظیفه و رسالت دانشجویان بین الملل در کشور مشخص شود.

 به طور طبیعی دانشجویان هر کشور، نماینده و نمایاننده فرهنگ آن کشور هستند و برای اینکه نمایندگی شان واقعی باشد باید یک نوع دلدادگی و دلبستگی با فرهنگ مردم خودشان داشته باشند.

در حرکت‌های اجتماعی و سیاسی همواره دانشجویان پیشرو هستند و در همین انقلاب اسلامی شاهد حرکت دانشجو‌ها بودیم. پس از ۴۰ سال گام اول و هدف نخستین محقق شد و به سمت گام‌های دوم و سوم در حرکت هستیم. دانشجو هویت نمادین دارد و به همین دلیل کلام دانشجویان در بین دیگران اثرگذار است.

تدریس و جاافتادن علوم انسانی غربی در بین دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی به جز ایجاد ناهنجاری و تضاد بین فرهنگ‌های کشور‌های اسلامی اثری نداشته است.

 امروز نزاع بر سر این است که چه کسی امت الگوست و غربی‌ها همچنان تلاش می‌کنند که در این عرصه جایگاه خود را حفظ کنند و مردم را تابع فرهنگ خود کنند و روابط بین الملل را هم بر همین اساس تنظیم می‌کنند.

اگر قرار است امتی الگو باشد و سایر ملت‌ها به دنبال او بروند آن امت چیزی نیست جز امت اسلامی برخواسته از فطرت اصیل ایمانی و انسانی.

 رسالت ما این است که امت اسلامی را به عنوان الگو به جهان معرفی کنیم و باید برای حفظ هویت مشترک مان تلاش کنیم.

حجت الاسلام زارعی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه بین المللی امام خمینی در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی فرهنگ ملل هم گفت: تک تک دانشجویان در ساختن دنیای آباد موثر و سفیر فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در کشورهایشان خواهند بود و امیدواریم این دانشجویان نقش موثری در توسعه فرهنگی اسلامی در کشورهایشان داشته باشند.

 شما نقش اصلی در جریان عدالتخواهی در دنیا خواهید داشت و برای شما آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.