سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستری‌های کرونایی در کرمان افزایش یافت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش ۶۲ درصدی بستری‌های کرونا در کرمان خبردادو گفت: سیاست ستاد مقابله با کرونا بر تعطیلی گسترده نیست.

سعید صحبتی گفت: طی روز‌های اخیر در تمام استان‌های کشور از جمله کرمان، شاهد افزایش روند کرونا در بخش بستری و سرپایی بوده ایم.

به گفته او، در هفته گذشته ۱۵۰ مورد بستری ناشی از ابتلا یا موارد مشکوک به کووید ۱۹ در سطح استان کرمان داشتیم که نسبت به هفته قبل‌تر ۶۲ درصد افزایش داشته است.

صحبتی درخصوص اعمال محدویت‌های جدید در شهر‌های قرمز و نارنجی گفت: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا بر تعطیلی گسترده نبوده ضمن آن‌که اعمال محدودیت‌ها نیز مانند قبل نیست و دورکاری برای کارمندان وجود ندارد و کارمندان با رعایت دستور العمل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون می‌توانند خود را از ابتلا مصون دارند.

او می‌گوید: در حال حاضر دو شهرستان جیرفت و منوجان در استان کرمان در وضعیت قرمز کرونایی و چهار شهرستان کوهبنان، زرند، رابر و عنبرآباد در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد این در حالی است که مدت‌ها بود که در کشور و استان کرمان رنگ قرمز و نارنجی کرونایی وجود نداشت.

صحبتی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا چند هفته آینده این وضعیت ادامه داشته باشد تا بتوانیم این موج بیماری را نیز پشت سر بگذاریم.

به گفته او، تکمیل واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک از اقدامات لازم برای پشت سر گذاشتن موج جدید این بیماری با فوتی‌ها و بستری‌های کمتر و طول موج پایین‌تر خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه افراد بالای ۱۹ سال و افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، دز جدید واکسن خود را دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.