سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به کشور‌های همسایه، رویکرد دولت سیزدهم

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه به ظرفیت‌های کشور‌های همسایه است.

اشرفی در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: با توجه به نقش و جایگاه ویژه گمرک، انتظار است که موضوعات مرتبط با تجارت با سایر کشورها پر انرژی پیگیری شود.

او گفت: رویکرد دولت سیزدهم توجه ویژه به بهره برداری از ظرفیت کشور‌های همسایه است تا آنچه در گذشته کمتر توجه شده، مورد تأکید قرار گیرد؛ لذا جلسات و کار ویژه‌های خاصی در این حوزه در حال برگزاری است.

اشرفی گفت: نماینده ویژه رئیس جمهور در حوزه افغانستان به صورت ماهانه با حضور در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان جلساتی را برگزار می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در جلسه گذشته که در مشهد مقدس برگزار شد مقرر شد از این به بعد یک نماینده از بخش خصوصی و نماینده گمرکات نیز در جلسه حضور داشته باشند؛ ضمن آنکه نماینده مرزبانی نیز از سطوح ملی در این جلسات حضور خواهد یافت.

او با ذکر این نکته که جلسه بعدی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسات، حل مشکلاتی است که در مرز‌های سه استان با حوزه افغانستان وجود دارد.

اشرفی گفت: استانداری‌ها نماینده ویژه‌ای را در امور افعغانستان به نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان معرفی می‌کنند تا صفر تا صد مسائل حوزه افغانستان را پیگیری کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از دل تحریم‌ها فرصت‌هایی برای کشور ایجاد می‌شود که باید از آن نهایت استفاده را برد که یکی از آن‌ها ترانزیت است لذا باید با حضور پر قدرت صنعت حمل و نقل، فرآیند ترانزیت را فعال کرده و بتوانیم تحولی در اقتصاد کشور و منطقه رقم بزنیم.

او گفت: در سفر اخیر معاون وزارت امور خارجه به خراسان جنوبی و پیرو مکاتبه‌ای با امضای استاندار، خواسته‌های استان در خصوص حوزه وزارت امور خارجه ارائه شد.

در این جلسه از تلاش‌های رحیمی زاده در دوران تصدی مدیرکل گمرکات تقدیر و کوهگرد به عنوان مدیر کل جدید گمرکات استان معارفه شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.