سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور ۲۰ گروه سیار دامپزشکی برای ذبح شرعی و بهداشتی دام عید قربان در استان همدان

حضور ۲۰ گروه سیار دامپزشکی برای ذبح شرعی و بهداشتی دام عید قربان در استان همدان از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تجهیز و ساماندهی ۱۱ گروه ثابت و ۲۰ سیار با ترکیب ۲۰ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ ناظر شرعی، بر ذبح شرعی و بهداشتی دام‌های شهروندان استان در عید قربان نظارت دارند.

کارشناسان توصیه کرده اند برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک و قابل انتقال از دام به انسان به خصوص بیماری تب هموراژیک کریمه کنگو دام‌های قربانی خود را در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح کنند.

محمود رضا رسولی افزود: در راستای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان، شهروندان دام را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و گوشت دام قربانی را حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

رسولی می گوید: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل گروه‌های سیار در سطح شهرستان‌ها کشتار‌های شهروندان را به کشتارگاه‌های استان هدایت کنند.

۳۱ گروه دامپزشکی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام عید قربان در استان همدان نظارت دارند.

او افزود: تمامی کشتارگاه‌های استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در روز عید قربان آمادگی لازم به منظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

شماره تماس مردمی ۱۵۱۲ برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی شهروندان و به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان در روز عیدسعید قربان پاسخوی کسانی است که قربانی دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.