سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ویژه برنامه های عفاف و حجاب در قم تشریح شد

مدیر ارشد بسیج جامعه زنان سپاه استان قم ویژه برنامه های عفاف و حجاب در قم را تشریح کرد.

لیلا شکریان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مسجد گوهرشاد که به واسطه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، گفت: امیدواریم که روح این شهدای عزیز که ناظر بر اعمال ما است، از ما خوشنود و راضی باشند.

جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم زن را زینت‌بخش آفرینش انسان و افق روح او را تجلی‌گاه رحمت الهی دانست و گفت: دامن زن مدرسه بشریت است و همین است که امام راحل (ره) فرمودند که از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و به همین دلیل است که می‌گوییم کمال مرد بدون زن امکان‌پذیر نیست.

جانشین مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم می گوید: زن از یک جایگاه والایی برخودار است که حراست از این جایگاه نیازمند ماندن در صدف حجاب است که در این صورت ارزش او حفظ خواهد شد.

او از عفاف و حجاب به‌عنوان نمادی فرهنگی، دینی، ملی و انقلابی نام برد و گفت: دشمن به خوبی متوجه قدرت این نماد شده است به همین علت برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف وارد میدان شده و درحال پیشبرد اهداف خود است.

شکریان از هدف قرار گرفتن زن مسلمان در جنگ شناختی دشمن یاد کرد و گفت: در تاریخ انقلاب‌های مختلف داریم که استعمارگران و یهودیان برای سرکوب کردن انقلاب‌ها از ظرفیت زنان استفاده کرده‌اند.

او گفت: دشمن برای از بین بردن اسلام به دنبال برداشتن چادر‌ها از سر بانوان است؛ حجاب زن حافظ کیان ملی است و اگر حجاب زنان حفظ شود، وطن و کیان انسان حفظ می‌شود.

شکریان می گوید: راهبرد سیاسی امروز رژیم صهیونیستی نیز به این صورت است که شیوه‌های براندازی جوامع اسلامی را با استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکی و لباس‌های غربی دنبال می‌کنند.

او حیا و عفت را دو عنصر مهم برای تحقق حجاب اسلامی دانست و گفت: حیا نیروی بازدارنده مقابل اعمال حرام است که موجب می‌شود که انسان به سمت عمل حرام نرود.

مدیر ارشد بسیج جامعه زنان سپاه استان قم گفت: عفاف حالتی درونی است که زمینه گرایش فرد به پوشش و حجاب را فراهم می‌سازد و اگر عفت و حیا را در میان زنان و دختران ترویج دهیم.

او گفت:بیش از ۱۰ آیه از قرآن کریم به حجاب و عفاف اختصاص یافته است و هدف اصلی اعمال دینی قرب الی‌الله است و برای اینکه بخواهیم حجاب و عفاف را در میان زنان و دختران نهادینه کنیم باید به دنبال ترویج آموزه‌های دینی باشیم.

شکریان از تلاش دشمن برای دین‌گریزی دختران یاد کرد و گفت: تلاش بسیج جامعه زنان این است که حجاب را با روش‌های عقلی برای دختران به اثبات برساند و در این زمینه از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استفاده شده است.

او می گوید ترویج حجاب و عفاف در میان دختران کم سن و سال آغاز شده است،  حکم حجاب به تنهایی یک تحمیل مشقت‌بار نیست بلکه عامل ارزشمندی و شرافت آدمی است و ما باید به جوان و نوجوان خود بفهمانیم که حجاب موجب شرافت می‌شود.

به گفته شکریان بسیج جامعه زنان طی ایام مختلف سال برنامه‌های مختلفی دارد، اما طی هفته عفاف و حجاب ویژه برنامه‌های متفاوتی را دنبال می‌کند و امسال ۴۰۰ برنامه در قالب ۱۲ عنوان در دستور کار قرار گرفته است که کارگاه‌های آموزشی ترویج زیست عفیفانه، تجمع هفته حجاب و عفاف در ۲۱ تیرماه، جشنواره طهورا، سفیران مهر، از جمله این برنامه‌هاست.

او در ادامه از  برگزاری همایش شکوه حیا در میدان آستانه خبر داد  و گفت: تجمع حجاب و عفاف ۲۱ تیرماه با حضور خانوادگی مردم قم برگزار خواهد شد.

شکریان گفت: پویش پدر دختری با محوریت اهدای هدیه به دختران محجبه توسط پدران، تهیه مستند از دختران با حجاب، اجرای طرح چراغ با هدف تجلیل از کسبه‌های محجبه و الگو‌های اصناف در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و پویش دهه نودی‌ها از جمله دیگر برنامه‌هایی است که به همت بسیج جامعه زنان و با مشارکت مجموعه‌های مختلف فرهنگی استان دنبال می‌شود.

او گفت: ویژه‌نامه عفاف و حجاب نیز با محوریت سخنرانی‌ها و کلیپ‌های مرتبط با حجاب و عفاف در هفته جاری تهیه شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

شکریان گفت: بسیج جامعه زنان در مقابل جنگ شناختی و فرهنگی دشمن، فعالیت‌های فرهنگی را به صورت جدی دنبال می‌کند و این مجموعه در حوزه ازدواج آسان و فرزندآوری نیز ورود جدی داشته و با مشارکت اقشار بسیج جامعه پزشکی، بسیج اصناف و بسیج دانشجویی برنامه‌های مختلفی را دنبال کرده است.

او احیای هویت زن مسلمان ایرانی را دیگر هدف حائز اهمیت بسیج جامعه زنان برشمرد و گفت: یکی از وظایف بسیج جامعه زنان این است که هویت زن مسلمان را احیا کند که اگر این هدف محقق شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

شکریان گفت: گروهان نوجوانان دهه هشتادی چه بسیجی باشد چه نباشد به‌منظور پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در فضای مجازی تشکیل شده و دستاورد‌های مطلوبی داشته است.

او  از ایجاد خانه سبز، خانه اعتماد و ارائه مشاوره به عموم افراد در محلات یاد کرد و گفت: سعی ما این است که با کمک حوزه‌ها و پایگاه‌ها مشاوره‌های مورد نیاز را با استفاده از ظرفیت اساتید حوزه مشاوره به صورت رایگان به نیازمندان ارائه دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.