سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی ۳۵ گروه دامپزشکی اردبیل برای نظارت بر ذبح دام در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از آمادگی ۳۵ گروه ثابت و سیار به منظور نظارت بر ذبح دام در عید سعید قربان خبر داد.

بهلول تکلوی گفت: ۱۳ تیم ثابت و ۲۲ تیم سیار دامپزشکی متشکل از ۷۱ بازرس بهداشتی گوشت به حال آماده‌باش درآمده است و ۹ روحانی  ناظر ذبح شرعی نیز در کنار این ناظران بهداشتی بر ذبح دام‌ها نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل می گوید: این تیم‌های ناظر در میادین اصلی تمامی شهرستان‌های استان اردبیل مستقر خواهند شد و شهروندان می‌توانند به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی، گوشت و آلایش دامی از خدمات بهداشتی آنها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

به گفته او، کشتارگاه‌های دام همه شهرستان‌های در روز عید قربان فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود و با توجه به شیوع بیماری تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توصیه اکید ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها و زیر نظارت بهداشتی است.

تکلوی می گوید: بر این اساس به شهروندان توصیه می‌شود که در هنگام خرید گوشت قرمز به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی و نیز برچسبی که بر روی ساق لاشه نصب می‌شود، دقت نمایند و از خرید گوشت و آلایش دامی حاصل از کشتار غیرمجاز در حاشیه شهرها و روستاها خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین گفت: در صورت ذبح دام قربانی در منزل باید ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و مشاوره با بازرسان بهداشتی دامپزشکی برای اطمینان از سالم بودن دام قربانی اقدام کنند و گوشت مورد نظر را به مدت ۲۴ ساعت و آلایش دامی نظیر جگر و قلوه تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.