سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ هزار نوع بیماری مادرزادی وجود دارد

رئیس هیئت مدیره موسسه محکم گفت: قریب به ۳ هزار نوع بیماری مادرزادی وجود دارد و از آنجایی که درمان این نوع بیماری‌ها هزینه گزافی برای خانواده‌ها در پی دارد، راه اندازی موسسات خیریه برای مبتلایان به این بیماری‌ها با هدف خدمت رسانی بهتر بسیار تأثیرگذار است.

دلشاد گفت: درمجموع ۲ نوع بیماری وجود دارد که یکی اکتسابی است و فرد پس از تولد گرفتار آن می‌شود و نوع دیگر هم، بیماری بدو تولد یعنی نقص تکاملی دوران جنینی است که حدود سه هزار نوع از این بیماری‌ها وجود دارد.

او می گوید: کودکان مبتلا به این نوع بیماری‌ها نیازمند عمل‌های جراحی پیچیده با مبالغ بالا هستند و بسیاری از خانواده‌ها قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیستند.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره موسسه محکم گفت: به جهت داشتن رشته فوق تخصص جراحی اطفال و روبرو شدن با این بیماران، مؤسسه خیریه محکم بهمن سال ۱۳۸۴با کمک جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و خیرین تأسیس شد.

به گفته دلشاد در حال حاضر حدود ۳۰ شعبه در کشور وجود دارد و سایر دانشگاه‌ها از جمله کاشان، اردبیل، بیرجند و کردستان هم پیگیر تأسیس شعبه با هدف خدمات‌رسانی به این بیماران هستند.

موسسه محکم  درصدد رفع نیاز‌های بیماران تحت پوشش است

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری‌های مادرزادی محکم در استان نیز گفت: این موسسه همچنان رو به بالا و در حال رشد و توسعه است.

 طاهری می گوید: این موسسه ابتدا در تهران آغاز به کار کرد و پس از گسترش فعالیت‌های خود، هم‌اکنون در تعدادی از استان‌های کشور دارای شعبه است.

او گفت: این تشکیلات با تجمیع امکانات پزشکی و بسیج مردمی و خیرین، به عنوان مرجعی رسمی برای انجام امور تخصصی مربوط به نوزادان دارای ناهنجاری مادرزادی، در حال فعالیت است.

به گفته رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم زنجان  در صورتی که مراجعین، توانایی پرداخت هزینه‌های درمان و دارو را نداشته باشند، این هزینه‌ها از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود.

 طاهری می گوید: موسسه خیریه محکم دارای ارکانی است و هیئت امناء یک رکن آن است که  متشکل از پزشکان، افراد معتمد و اثرگذار و خیرین بوده و بطور معمول در رأس آن، نماینده ولی فقیه در استان و یا امام جمعه شهرستان حضور دارد.

او گفت: این عضویت نباید فقط با هدف کسب اعتبار باشد بلکه تلاش برای ارتقاء موسسه و افزایش بیماران تحت پوشش، باید از مهم‌ترین دغدغه‌های اعضای هیئت امناء باشد.

رئیس هیئت امنای موسسه خیریه محکم استان زنجان  می گوید: بعد از تعیین هیئت امناء، هیئت مدیره موسسه شکل می‌گیرد به این ترتیب که طی انتخاباتی بین اعضای هیات امناء، پنج نفر از آن ها به عنوان اعضای اصلی و ۲ نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیئت مدیره موسسه انتخاب می‌شوند و در نهایت از بین اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نایب رئیس، خزانه‌دار و منشی انتخاب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.