سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجود زون ناپایدار در عمق ۲۹ متری زمین/مشکل خاصی در رابطه با ریزش سقف مترو وجود ندارد

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه گفت : حین حفر تونل قطار شهری کرمانشاه در عمق ۲۹ متری زمین به زون ناپایداری برخورد کرده‌ایم .

مهدی غلامرضایی گفت : ایمن‌ترین و سریع‌ترین اقدام برای عبور از شرایط فعلی اجرا خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان کرمانشاهی نیست.

به گفته معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه از دیروز در تونل قطعه دوم قطار شهری کرمانشاه در عمق ۲۹ متری زمین با زون ناپایداری روبرو شدیم.

از دقایق اولیه مواجه با این زون ناپایدار رصد لحظه به لحظه توسط مشاوران طرح در حال انجام است و نشست سنجی از سطح زمین هر دو ساعت یک بار در حال انجام است.

از بعد از ظهر دیروز (پنجشنبه) به مرحله هشدار رسیدیم و مسئولین استانی در جریان این اتفاق قرار گرفتند.

استاندار، فرماندار و شهردار با حضور در تونل و بررسی جوانب و تشکیل ستاد بحران در محل کارگاه پروژه، در راستای حفظ ایمنی شهر و شهروندان، تردد در خیابان مدرس، حدفاصل بین میدان آزادی تا سه راه نواب محدود شد.

این تصمیم برای بالابردن سرعت بررسی و جلوگیری از حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

مشاوران پروژه در سطح ملی در حال بررسی و ریشه‌یابی موضوع هستند و به زودی بهترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین راهکار برای حفظ ایمنی شهر و شهروندان اجرایی خواهد شد.

در تونل سازی همواره مشکلاتی از قبیل ریزش و نشست بر سر راه است، در طول دو سال گذشته مشکلاتی مشابه ناپایداری این زون بوجود آمده، اما با توجه به اینکه محدوده فعلی در بافت اصلی و قدیمی شهر است، حساسیت‌هایی به وجود آورده است.

در اتفاق پیش آمده هیچگونه خسارت جانی و مالی رخ نداده و کنترل نشست سطح زمین هر دو ساعت یکبار انجام می‌شود که تاکنون تغییری مشاهده نشده است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در تلاش هستیم به زودی وضعیت کارگاه را به حالت پایدار برسانیم، گفت: احتمالا یک یا دو روز عبور از این حالت زمان خواهد برد و شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

نبود تثبیت بتن ریزی علت ریزش سقف مترو

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : مشکل خاصی در رابطه با ریزش سقف مترو وجود ندارد مشکل ریزش سقف قطاری شهری نبود تثبیت بتن ریزی بوده است.

غلامرضا شهبازی گفت: مدیریت بحران چهار مرحله دارد که مورد اول آن، پیش بینی و پیشگیری است.

او با بیان اینکه در راستای پیشگیری از هرگونه اتفاق، بازدید از پروژه‌های مهم را در اولویت کاری قرار داده‌ایم، گفت: حسب بررسی به عمل آمده و اطلاع رسانی واحد HSE در خصوص ریزش محدود از سقف تونل قطار شهری و نیاز به مقاوم سازی و تثبیت خاک، موضوع را در دستور کار قرار دادیم.

طی بازدید میدانی استاندار محترم، بنده و معاونین شهردار، با توجه به ضرورت و اهمیت موضوع و به دلیل انجام تثبیت خاک و فرصت به پیمانکار، حسب دستور استاندار و جهت حفظ ایمنی شهروندان و پرسنل پیمانکار، تا اطلاع ثانوی به منظور مقاوم سازی و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی محدودیت ترافیک اعلام شد.

اکنون باید تزریق بتن صورت گیرد و حساسیت موضوع باعث شد که استاندار شخصاً در محل حاضر شوند و دستورات لازم برای رفع مشکل را صادر کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.