سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین/ ۱۸۰ نفر از مشهد سفر خود را آغاز کردند

کاروان ۱۸۰ نفره طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی صبح امروز با بدرقه مسئولان و مردم مشهد سفر خود را به سوی کشور عراق آغاز کرد.

محمد رجبی مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد گفت: این کاروان ۱۸۰ نفره برای بیست و یکمین سال خود را مهیای حضور در مراسم پیاده روی اربعین کرده است تا ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مسیر را برای شرکت در این مراسم تا کربلای معلی طی کند که ۲ هزار کیلومتر این مسیر در ایران و ۵۰۰ کیلومتر در عراق قرار دارد.

او گفت: شرکت کنندگان در این کاروان از سنین مختلف و از جای جای کشور هستند که امسال کوچکترین فرد کاروان کودکی ۹ ساله و مسن‌ترین فرد کاروان فردی ۷۴ ساله است، که البته عمده اعضای این کاروان از اهالی خراسان رضوی هستند.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد گفت: هر ساله مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم مشهد برای حضور افراد مختلف در این کاروان فراخوان می‌دهد و علاقه‌مندان برای حضور در این حرکت فرهنگی نامنویسی می‌کنند.

رجبی گفت: کاروان مسیر ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری مشهد تا کربلا را طی ۷۰ روز طی می‌کند و در طول مسیر از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان عبور کرده و از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شود.

او گفت: مکاتبات لازم با استانداری‌ها و فرمانداری‌های شهر‌های مسیر حرکت کاروان انجام شده است تا پذیرایی لازم را از زائران حسینی به عمل آورند.

مدیر مجتمع اسلامی حضرت بقیه الله الاعظم شهرک شهید رجایی مشهد گفت: امروز بعد از آئین بدرقه، اعضای کاروان به زیارت بارگاه منور رضوی رفته و پس از شرکت در نماز جمعه و اذن حرکت از امام هشتم (ع)، پا در مسیر طولانی‌ترین پیاده روی اربعین می‌گذارند تا در روز مقرر به پابوس سرور و سالار آزادگان عالم حضرت امام حسین (ع) برسند.

رجبی گفت: همه اعضای کاروان پیاده مشهد- کربلا زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و از سلامت کامل برخوردار هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.