سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش بین المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی در قم

همایش بین‌المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها در قم برگزار شد.

همایش بین‌المللی بازشناسی جایگاه حج در تقویت همگرایی اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌ها امروز با پیام آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

آیت الله سبحانی در  پیامی به این همایش، توحید و اتحاد را دو رکن استوار در اسلام خواند وگفت: حج بالاترین کانون و مظهر معرفی این دو رکن اساسی است.

این مرجع تقلید عبادت حج را فراتر از رابطه بنده و خداوند دانست و گفت: فریضه حج، عاملی برای ساماندهی مناسبات گوناگون بین مسلمانان است.

او وحدت اسلامی را زمینه ساز رسیدن به اهداف امت اسلامی خواند، که این مهم برعهده نخبگان و عالمان جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت هم در این همایش بین المللی حج را پایگاهی برای تقویت و انتقال معارف دینی به تمامی نقاط جهان خواند و رشد دینی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان اسلام را در گرو تقویت اتحاد و بهره مندی از ظرفیت‌های کم نظیر فریضه حج دانست.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نقش اندیشمندان در معرفی این ظرفیت به دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را مهم خواند و گفت: حج زمینه عزتمند شدن امت اسلامی را فراهم می‌کند و این نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام هستند که باید از این فرصت استفاده کنند.

دبیر علمی این همایش هم از ارسال بیش از ۷۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی به این دبیرخانه همایش خبر داد و  گفت: بعد از داوری، ۲۰ مقاله پذیرفته شد که در قالب کتاب به چاپ خواهد رسید.

حجت الاسلام محمد مهدی تسخیری گفت: اندیشمندانی از کشور‌های لبنان، عراق، سوریه، یمن، پاکستان و اندونزی به صورت حضوری و مجازی در این همایش شرکت کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.