سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار قزوین :

شهرداری‌ها برای ایجاد درآمد پایدار به سمت مزیت‌های خود حرکت کنند

استاندار قزوین گفت: فعالیت اقتصادی مبتنی بر مزیت اتقاق می‌افتد و باید شهرداری‌های استان برای ایجاد درآمد پایدار به سمت مزیت‌های خود حرکت کنند.

محمدمهدی اعلایی در نشست تخصصی با محوریت حمایت از جایگاه سرمایه گذاری در مدیریت شهری و نقش آن در ایجاد درآمد‌های پایدار شهری، گفت: باید مزیت نسبی شهر‌ها در فعالیت‌های شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت مشارکت دیگران هم در این زمینه استفاده شود.

بالاترین دارایی دولت، زمین و اموال غیرمنقول است و هرچقدر بتوانیم در نظام مناسب از مشارکت استفاده کنیم میل به نتیجه بیشتر خواهد بود.

شهرداری‌ها باید در این حوزه جدی‌تر ورود کنند و می‌توانیم برای جذب مشارکت برخی نهاد‌های حاکمیتی و غیردولتی رایزنی کنیم تا برخی پروژه‌ها در شهر‌های دارای محرومیت اجرا شود.

 بوم گردی، گردشگری، کفش و پوشاک از جمله مزیت‌های برخی شهرداری‌ها استان است که باید برای آن‌ها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به آزادراه‌های مجاور شهر‌های استان، گفت: در این جاده‌ها روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تردد صورت می‌گیرد که در برخی روز‌ها تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار هم می‌رسد که ظرفیت فوق العاده‌ای است و باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان، گفت:متاسفیم که ظرفیت‌های استان مانند آبگرم، قفل‌هایی بر آن زده شده که باید مردم را در این زمینه آگاه کرد تا فضای جذب و پذیرش سرمایه گذاران در شهر‌ها فراهم شود.

استاندار قزوین در ادامه با تبریک ۱۴ تیرماه، روز شهرداری‌ها و دهیاری ها، گفت: این روز، فرصتی برای متوجه کردن اذهان عمومی به خدمات شهرداری‌ها است که در صف اول خدمت به مردم با دایره وسیع خدمات تلاش می‌کنند.

سلامت در مجموعه مدیریت شهری از دغدغه‌های کشوری است و وقایع ناگواری در این زمینه در سال‌های قبل اتفاق افتاد و هزار نفر از شورا و اعضای شورا بازداشت شدند.

 این موضوع در کنار تاسف بار بودن، نشانگر نقایصی در نظارت‌ها است که منجر به این حجم از مساله می‌شود و باید تدبیرگران این حوزه درباره آن فکر کنند.

 در حال حاضر شرایط شهرداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت نیست و این موضوع، وظیفه شهرداران را بیشتر می‌کند تا در سلامت امور مجموعه خود دقت داشته باشند.

 باتوجه به مطالب اذعانی شهرداران در این جلسه درخصوص حقوق و تورم‌ها شاید نگرانی از این مسایل افزایش یافته باشد که باید روی این موضوعات نظارت داشت.

 متاسفانه اولین بازداشت شهردار در دوره جدید در سطح کشور در استان قزوین رقم خورد که شایسته نبود و باید مجموعه مدیریت شهری استانداری علاوه بر حمایت، نظارت بر شهرداری‌ها هم داشته باشد.

باتوجه به این موضوعات، هرکجا توقف خدمت رسانی به مردم در شهرداری‌ها صورت گیرد نسبت به اعلام نظر و حذف مانع اقدام می‌کنیم.

در ادامه این مراسم، کتاب مجموعه قوانین و مقررات شورا‌های اسلامی کشور با آخرین تغییرات تا تیر ۱۴۰۱ رونمایی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.