سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دونالد لو:

هیچ کشوری در مورد به رسمیت شناختن طالبان حرف نمی‌زند

دونالد لو گفت هنوز بسیار زود است که در مورد به رسمیت شناختن طالبان صحبت کرد و در این مورد اجماع وجود دارد.

دونالد لو، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی، می‌گوید هنوز بسیار زود است که در مورد به رسمیت شناختن طالبان صحبت کرد و در این مورد اجماع وجود دارد.

دونالد لو گفته است: «فکر کنم که در واقع اجماع جهانی، به ‌شمول مسکو و چین ، در این زمینه وجود دارد و آن این‌که بسیار زود است که در مورد به رسمیت شناختن [طالبان] فکر شود.»

به گفته دونالد لو برخی از کشورها به‌گونه آهسته روند عادی‌سازی روابطشان با طالبان را آغاز کرده‌اند، اما تا کنون هیچ کشوری در مورد به رسمیت شناختن طالبان حرف نمی‌زند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفته است که آمریکا باید با مقام‌ها در افغانستان به خاطر بهبود شرایط مردم این کشور و ثبات منطقه کار کند.

دونالد لو در بخشی از سخنانش با اشاره به طالبان می‌گوید: «آنان نمی‌توانند خواست خودشان را بر میلیون‌ها افغانستانی تحمیل کنند.»

این مقام آمریکایی هم‌زمان گفته است که حکومت‌های آسیای میانه، آمریکا و دیگر شرکا می‌توانند با طالبان در مورد چگونه‌گی کار مشترک علیه تهدید مشترک داعش وارد گفت‌وگو شوند.

دونالد لو گفته است که آمریکا با کشورهای همسایه افغانستان در تماس است تا در راستای امنیت مرزی آنان کمک کرده باشد.

لو هم‌چنان گفته که کشورهای آسیای میانه نیز به خاطر تهدیدات امنیتی که از دید آنان از افغانستان متوجه این کشورها است، نگرانی دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.