سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه اختصاصی باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

کارشناس آمریکایی: کرونا یک جنگ تمام عیار بیولوژیکی بود که توسط آمریکا آغاز شد

در حالیکه جهان خود را برای موج جدید احتمالی شیوع کرونا آماده می‌کند شواهدی درباره منشاء کرونا از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا مطرح شده است.

علی رغم تلاش‌های آمریکا برای اثبات این ادعا که ویروس کرونا منشاء طبیعی ندارد و از آزمایشگاهی در یوهان چین به خارج نشت کرده است، امروز، اما به گفته منابع موثق خبری، اسناد و مدارکی به دست آمده که اثبات می‌کند ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در جهان به بیرون سرایت پیدا کرده است.

به همین منظور و برای روشنتر شدن ابعاد مختلف این موضوع باشگاه خبرنگاران جوان گفتگویی با کوین برت، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی در آمریکا ترتیب داده است که در ذیل بخش‌هایی از آن از نظر می‌گذرد.

به عنوان نخستین سوال تمایل دارم از شما بپرسم چرا آمریکا علی رغم وجود شواهد متعدد، لابراتور‌های مخفی خود در کشور‌های جهان را در بسیاری از موارد انکار می‌کند؟

کوین برت: آمریکا ده‌ها آزمایشگاه بیولوژیکی در داخل و خارج از آمریکا دارد و بودجه‌های زیادی را هم برای توسعه این آزمایشگاه‌ها صرف می‌کند. برنامه توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی از سال ۲۰۰۱ به صورت جدی تری پیگیری شد. دقیقاً از زمانی که حادثه حمله به برج‌های دو قلو در ۱۱ سپتامبر اتفاق افتاد که البته بعد‌ها هم مشخص شد ردپای اسرائیل و برخی سران ارتش آمریکا در این حادثه وجود داشته است. در ابتدا مقصران این حادثه تروریستی را گروه‌های افراطی در عراق و برخی گروه‌های تروریستی مانند القاعده معرفی کردند، ولی بعد‌ها مشخص شد که اف بی آی و بسیاری از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در داخل آمریکا در این حادثه نقش داشته اند. علی رغم شواهد و مدارک زیادی که بعد‌ها از دلایل و عاملان این حادثه به دست آمد، ولی رسانه‌های آمریکا که اغلب آن‌ها توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شوند با برنامه‌هایی منسجم و از پیش طراحی شده تلاش کردند تا مسلمانان را مقصران اصلی این حادثه معرفی کنند و تبلیغات بسیار گسترده‌ای هم در این زمینه انجام دادند و متاسفانه در ابتدای فعالیت خود موفق هم شدند.

نتیجه این تلاشها، اما متاسفانه به اینجا ختم شد که مردم کاملاً متقاعد شدند که این حمله یک حمله تروریستی بود و زمانی که اذهان مردم آماده پذیرش این موضوع شد دولت و نظام سیاسی به بهانه دفاع از خود در شرایط مختلف شروع کرد به توسعه و ساخت سلاح‌های بیولوژیکی و توسعه آزمایشگاه‌های مخفی برای همین کار. این گونه که شد که آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا که تا قبل از این اتفاق تنها دو آزمایشگاه بودند حالا به طور چشمگیری توسعه پیدا کنند و مهمترین آن‌ها در خارج از کشور در اوکراین و گرجستان احداث شدند.


بیشتر بخوانید:

احتمال شیوع کرونا از یک آزمایشگاه شرکت بایوتک در آمریکا وجود دارد


در داخل آمریکا هم تعداد این آزمایشگاه‌ها به طرز باور نکردنی افزایش یافت و تعداد آن‌ها زیاد شد. اگر ملاحظه کرده باشید آمریکا از زمان آغاز همه گیری کرونا تلاش کرد به این ایده دامن بزند که منشا اصلی ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های چین بوده است تا از این طریق بتواند در جنگ احتمالی خود علیه چین از سلاح‌های پیشرفته بیولوژیکی استفاده کند. این دقیقاً همان روشی است که آمریکا برای توجیه توسعه برنامه‌های هسته‌ای خود استفاده می‌کند. در زمینه حملات بیولوژیکی، اما باید گفت که آمریکا هرگز نمی‌تواند این حملات را نفی و یا اینکه آن‌ها را انکار کند. آمریکا تا به امروز حملات بیولوژیکی فراوانی به کشور‌های مختلف انجام داده است. در یک دهه اخیر آمریکا حملات بیولوژیکی زیادی به کشور‌های مختلف از جمله روسیه و چین انجام داده و تلاش کرده با انتشار ویروس‌ها و عوامل بیماری زای زیادی این رقیبان اصلی خود را از میدان رقابت به در کند. در واقع آمریکا برای اینکه بتواند برنامه‌های توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی خود را در خارج از کشور توسعه دهد همواره تلاش کرده تا رهبران فاسد در کشور‌های هدف را مورد تمجید و حمایت خود قرار دهد و کمک‌های مالی و نظامی زیادی را در شرایط مختلف به آن‌ها اختصاص دهد تا از این طریق بتواند اهداف خود برای افزایش تعداد آزمایشگاه‌های هسته‌ای و بیولوژیکی را عملی کند.

 آمریکا طبق کدام معیار و چگونه کشور‌های هدف خود را برای راه اندازی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی انتخاب می‌کند؟

کوین برت: آمریکا پیش از همه کشور‌هایی را به عنوان کشور‌های هدف خود انتخاب می‌کند که از لحاظ اوضاع داخلی در شرایط حساسی قرار دارند. مثلاً گرجستان و اوکراین سالهاست که از درون جامعه خود دچار تزلزل شده اند و اختلافات داخلی متعددی دارند. مثلاً اوکراین پس از کودتای سال ۲۰۱۴ در این کشور به طور عمده توسط آمریکا و مقامات این کشور اداره می‌شود. آمریکا تلاش می‌کند نقشه‌های خود را بیشتر در کشور‌هایی عملی کند که پایه‌های اجتماعی ضعیفی دارند. آمریکا سال‌ها بسیار تلاش کرده که در برخی کشور‌های دیگر مانند چین نیز نفوذ کرده و نقشه‌های خود را عملی کند.

به نظر شما توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در مناطق مختلف جهان تا چه حد می‌تواند نگران کننده باشد؟

کوین برت: این موضوع واقعا نگران کننده است. از سال‌های ۱۹۸۰ تا به امروز آمریکا همواره تلاش کرده نفوذ خود در کشور‌های مختلف جهان را به بهانه‌های مختلف افزایش دهد. در سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ نگرانی‌های زیادی در کشور‌های جهان در مورد احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا وجود داشت. این نگرانی همچنین وجود داشته که مردم زیادی از جهان با توسعه آزمایشگاه‌های بیولوژیکی بتوانند به فرمول‌ها و روش‌های ساخت سلاح بیولوژیکی پی ببرند و همین امر موجب افزایش موج تروریسم در جهان شود و ملت‌های بیشتری را در آستانه خطر‌های جدی قرار دهد. پیش از شیوع کرونا در جهان شیوع آنفولانزای مرغی در چین که بعد‌ها گفته شد توسط آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا بوده است تاثیرات مخرب زیادی بر روی اقتصاد چین گذاشت و برای مدتی مبادلات تجاری در این کشور را مختل کرد.

به نظر شما توسعه سلاح‌های بیولوژیکی و ساخت سلاح‌های مرگبار رویارویی قدرت‌های جهانی را به دنبال خواهد داشت؟

کوین برت: به نظر من این درگیری اگر بتوان آن را جنگ جهانی سوم با محوریت سلاح‌های بیولوژیکی نامید همین امروز هم آغاز شده است. بسیاری در سال‌های اخیر و پس از چند ماهی از آغاز موج همه گیری کرونا آن را طبق اسناد و شواهدی که به دست آوردند نزدیک به یک جنگ بیولوژیکی دانستند که توانست نظامی جهانی در زمینه سیاسی و اقتصادی را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد و به آن ضربه‌های گاه غیرقابل جبرانی وارد کند.

با گذشت نزدیک به سه سال از همه گیری کرونا حالا مدارک و شواهد بسیاری به دست آمده که نشان می‌دهد این ویروس از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در کشور‌های مختلف به عمد به بیرون نشت کرده است تا از این طریق اقتصاد کشور‌های بزرگ تحت تاثیر قرار بگیرد. امروز می‌توان با اطمینان گفت که جنگ بیولوژیکی در جهان پیشرفت‌های زیادی کرده چراکه هزینه‌های این جنگ نسبت به جنگ‌های دیگر بسیار کمتر است، ولی در عوض فراگیری آن نسبت به سایر مدل‌های نبرد تن به تن بسیار پایین‌تر است؛ و به نظر من ما باید در کشور‌های جهان برای مبارزه با پیشرفت این موضوع هوشیاری خود را افزایش دهیم و بدانیم که در برهه زمانی بسیار حساسی از تاریخ قرار گرفته ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
چه کار آمریکا باشه چه چین مهم نیست مهم اینکه چقدر عزیزامون به خاطر این اشتباه خاک شدند خواهرزاده ۲۸ساله من شب قدر امسال براثر کرونا فوت شد لعنت خدابربانی اصلی
هیچکس
۲۰:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
کار چین بوده میخواسته به اقتصاده امریکا ضربه بزنه که قدرت اول اقتصادی دنیا بشه. بعدش شما چرا هی طرف چین و روسیه رو می گرید چرا همش فکر می کنید که امریکا جنایت کاره چرا نمی بینید که چین مسلمانان اویغور میکشه کسی صداش در نمیاد امریکا وقتی زلزله بم شد اومد ایران به ایرانی ها کمک کردن چرا وقتی یک امریکایی در راه انقلاب مشروطه
همراه ستارخان کشته شد کسی نگفت آمریکایی خوبه
ناشناس
۲۰:۲۳ ۲۴ تير ۱۴۰۱
چون امریکا میلیون ها مسلمان و غیر مسلمان رو کشته و هنوز هم داره میکشه.... یمن جلوی چشم ماست هنوز هم محاصره هست و قحطی و بی ابی و بمب های شیمیایی و میکروبی امریکاست که رو سر مظلومان یمن اوار میشه... ولی ایران رو میان تحریم حقوق بشر میکنند!
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
امریکا توسط زلزله های بزرگ در اینده نابود می شود
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
IQ از کجا متوجه شدی !؟فعلا که کشور ما رو دچار زلزله کرده
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
این کارشناس آمریکایی میتونه فارسی حرف بزنه؟
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۳ تير ۱۴۰۱
از غار بیرون آمدی
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
هر چی سن بالاتر می رود یاد می گیریم که هر سخنی را براحتی قبول نکنیم ! جنگ بیولوژی که امریکا شروع کرد تا به نفع چین باشد چین از کرونا سود برده در حالی اروپا و امریکا و سایر کشورهای جهان همه ضرر کردند !؟ شوخی جالبی نیست .
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۱
صهیونیست جهانی سود اصلی رو میبره... یهودی های صهیونیستی در کل جهان هستن ولی تو امریکا بیشترین قدرت رو دارن
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
تف به ذات آمریکا . چرا باید نزدیک به ۱۰۰ آزمایشگاه بیولوژیک داشته باشه. می خواد چه گ ه ی بخوره
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۱
تقصیر نداری که اینجوری فکر می کنی فکر کردی کوچه و خیابان محلتونه
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
البته یهودی های صهیونیست که خیالشون راحته از بابت ویروس های ساخت امریکا
منصور
۰۶:۱۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
بیماری که از حد اموکسی سیلین بره بالاتر // فک نکنم اینجا بتونن علاجش کنن
بهمین خاطر عالیمقامان وقتی بیمار میشن میرن // المان انگلیس
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۴ تير ۱۴۰۱
نخیر همه مسئولین یه جور نیستن
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
رژیم‌ صهیونیستی نابود باید گردد مرگ بر اسرائیل
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
ای کسانی که از ایران به آمریکا و کانادا مهاجرت می کنید و علیه ایران توطئه می کنید یه نکته مهم میگم خوب گوش بگیرید:
خاک تو سرتون!
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
اینکه تو اینجور کارها آمریکا ید طولایی داره وهیچ ابایی هم از استفاده کردنشون نداره از بمب اتمی بگیرین تا عامل نارنجی و..چند سال پیش خوندم که سربازهای خودش و برهی از مردم السالوادور را موش آزمایشگاهی کرده بود وداروهای مختلفی روی این گروه از مردم که خودشون هم اطلاع نداشتن آزمایش کردن ویعد از مدتی که عوارض داروها پدیدار شدن تازه متوجه شدن ودولت آمریکا هم تایید کرد که مال همین داروهاس و اقدام به جبران مالی نمود .تو این کیس کرنا هم من نشینیدم کسی از دولت مردهای این کشور با کرنا از بین رفته باشه ،مبتلا شدن ولی حالشون وخیم نشد وتا دلتون بخواد سیاه هاو سرخپوستا و پیر زنها و پیر مردها که نو آسایشگاهها بودن ودولت براشون هزینه میکرد از بین رفتن و تو انگلیس هم همینطور بود در واقع یه بار مالی از گردن دولتین آمریکا انگلیس برداشت وضمن اینکه کلی واکسن فروختن واز همه مهمتر رشد اقتصادی چین را کم گردن
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
هر سخنی را از رسانه ها خواندی براحتی باور نکن . کدامیک از دولتمردان ایران و چین و روسیه و..... از کرونا مردند که از امریکا هم بمیرند ؟ همه کشور هایی که ادعای قدرت جهانی دارند از چین و روسیه......... تا امریکا همه آزمایشات محرمانه برای مقابله و یا حمله بیولوژی دارند . فروش واکسن امریکا در مقابل تولید ناخالص ملی سالانه آن کشور عددی نیست زیاد به رسانه ها توجه نکن . تولید ناخلص امریکا 22 هزار میلیارد دلار است . چین بیش از 3 میلیارد دوز واکسن تزریق کرده و همینقدر هم به خارج صادر کرده امریکا 6صد میلیون تزریق کرده و 1 میلیارد دوز هم صادر کرده حال توجه کن ببین کرونا به نفع چین بوده یا امریکا !؟
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
من نفهمیدم رابطه شما با کمونیست چی هست؟
کاربر
۰۵:۵۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
از شبکه من وتو بپرس
بهزاد
۲۰:۰۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ببینت کدوم کشور کم ترین تلفات داد کدوم کشور سود کرد ؟ چین کمترین تلفات داد خیلی واکسن فروخت از همه مهمتر مخازن بزرک نفتیشو با نفت ارزن پر کرد ،،
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ناشناس ۱۶/۴۰. دقیقه اینقدر آزادی تو. آمریکا. هست که. پلیس آمریکا. آزادانه. پاشو می‌ذاره. روی گلوی یک سیاهپوست و او رو میکشه. و محاکمه هم نمیشه ،،وایپقدر آزادی. هست که همه می‌توانند آزادانه راجع به. هولوکاست. نظر بدن ،،، به به ،،،
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دوستان چینی ساختن و انداختن به جون جهانیان
7891
۰۹:۵۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
18:16 زبون به دهن بگیر. دوستان چینی 520 سال پیش طاعون و انفولانزا و آبله روی سر بومیان ریختند تا کریستف کلمب امریکا رو کشف کنه؟ و تو الان نوکر حلقه بگوش امریکا باشی؟ بینیم چه جوابی داری؟
کاربر
۱۷:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
یه ازمایشگاهی مال امریکا در ووهان چین بود که چند روز قبل از شیوع کرونا ترامپ دستور تعطیل کردن آنرا صادر کرد.
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
اگر معلوم هست سند دارین برا جامعه ی بین المللی بیان کنین که خون میلیونها بی گناه برا یه کشور خاص پایه مال شده باید در دادگاه بین المللی اینو برسی کنین با گفتن اینجا چیزی درست نمیشه
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دادگاه بین المللی دست نشانده آمریکاست
نظر کدو
۰۶:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
سندش پیش منه شما اول اسناد قبلی را به اجرا بگذار تا برسیم به این حالا بعضی از آنها را میشمارند کشتار بیرحمانه سرخپوستان امریکا +هیروشیما +ناکازاکی+ توکیو+ویتنام +عراق +یمن +افغانستان+ ..........................................................
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
بعضی از دوستان خیلی چشم بسته تایید یا رد می کنن شاید این فرد دروغ گفته رسانه های ما هر چی اتفاق و کلام مخالف امریکا باشه پخش می کنه حالا راست یا دروغ با خودشونه عزیزانی که چشم بسته هستند چشم باز کنن.
یا علی
۰۶:۰۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
یه چنتا کار خوب ولو دروغ به آمریکا نسبت میدهیم تا دل شما هم خوش بشه به نظرم چشم شما زیادی باز شده مواظب باش که تو هوای آفتابی واسه چشمت ضرر داره
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
چقدر ازادی در کشور امریکا هست که یک کارشناس امریکایی اینطور نظر داده و باعث شاد شدن دل خیلی ها داخل ایران شده که خبرشو تیر زدید....
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
غرب گدا
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
خاک تو سرت
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
واقعا همینطور هست چرا نمیشه تو مملکت ما نظرمخالف دولت و.. شنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خداوند شفا عنایت کند به تهیه کننده این خبر
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اخی این قدر عاشق امریکا شدی که بدی هاشو نمیبینی؟!

امریکا این همه جنایت کرده و خون میلیون ها انسان بی گناه در سراسر جهان رو زمین ریخته و مثل انگل ثروت کشورها رو بلعیده

هیچ بعید نیست از کشوری که نقش سلاح کشتار جمعی رو داشته تو تاریخ...

تو ژاپن بمب هسته ای انداخت به کره و ویتنام و افغانستان و پاکستان و لیبی و عراق حمله کرد و چه ها کرد؟

اینم از یمن که هر لحظه خواهر و برادرهای مسلمانمون رو شهید میکنه با کمک اون برده ی باوفاش سعودی

حقوق بشر هم که براش یه جور سلاح تبلیغاتیه تا علیه دولتهای مخالف استکبار غرب استفاده کنه

از امریکا و انگلیس بعید نیست چون بارها ثابت کردن جون ادما براشون ارزشی نداره مخصوصا جون ایرانی ها چون هم تحریم دارویی و تجهیزات پزشکی کردن ما رو هم تو دفاع مقدس به صدام سلاح شیمیایی دادن
mamad
۰۶:۰۸ ۲۱ تير ۱۴۰۱
همچنین
Mehdi
۱۵:۲۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
از باشگاه خبرنگاران جوان بعید بود این خبر رو بازتاب بده.خود چینی ها هم تایید کردن کرونا تو این کشور بوجود اومده پ آزمایششده اونوقت پای آمریکا رو وسط میکشین
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آزمایشگاه آمریکا در چین هست پس از این آزمایشگاه که صاحبش خوده آمریکایی ها هستن ویروس رو توی چین منتشر کرده
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
احتمالا صحرای سینا =محل تولد کرونا
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
پس چطور خودشون تو آمریکا کشته داده
نظر کدو
۱۷:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
این که پرسیدن نداره نتونستند کنترلش کنند
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اشتباهی مثبت دادم
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
یه سوال پیش میا که چرا خود آمریکا ضربه سنگینی از کرونا خورده پیش بینی یک راه نجات برای خودش نکرده که ااین طور آسیب نبیند و چرا کشور چین کمترین آسیب را دید فکر نمی کنم کشوری یک بیماری به وجود بیاورد
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز ببینید اثبات شدن این موضوع که کدوم کشور و در کدوم آزمایشگاه ساخته شده و چطور در چین پخش شده خیلی پیچیده است
ولی چین با جدیدت با این ویروس مقابله کرد
نکته دیگه هم ترامپ وقتی میدید چین اقتصادش خوبه سعی میکرد به نحوی چین رو زمین گیر کنه
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
عمدی در انتشار ویروس نبوده بلکه به نوعی این ویروس از آزمایشگاه خارج شده حالا یا توسط انسان یا حیوانات آزمایشگاهی
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر کثیف‌ترین کشور کره خاکی،امریکای جنایتکار و تروریست
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کثیف ترین و جنایتکارترین کشور کره خاکی روسیه است
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر روسیه و چین.
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
زنده باد پوتین
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۲ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۳ تير ۱۴۰۱
هیچ کشوری کثیف نیست. سیاستمداران کثیف اند نه مردم عادی!
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر کثیف‌ترین کشور کره خاکی،امریکای جنایتکار و تروریست
ناشناس
۱۹:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر روسیه و چین.
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر غرب گداها.مرگ بر کسانیکه که فکر میکنن آمریکا بهشون لطف میکنه و خیرخواهشونه
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آقایانی که میگین آمریکا هیچ کاره است. ،،،پس وجود این همه آزمایشگاه های بیولوژیک. در سراسر دنیا. به چه دلیله ؟؟؟؟؟؟ مگر اینها پول مفت. خرج می‌کنند برای یه. کار بی هدف ؟. لابی صهیونیست‌ها که آمریکا رو می‌گرداند فقط برای سلطه بر جهان و. منافع مادی خودش هر کاری دلش بخواد می‌کنه ،،نا کی می‌خواین خودتونو به خواب بزمید. ؟؟؟؟؟
یا علی
۰۶:۱۰ ۲۱ تير ۱۴۰۱
با تمام مخفی کاریها
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آقا افشین اگر چینی ها کمترین آسیب رادیدیند به دلیل اینکه فورا شهر ووهان. را. قرنطینه کردند ،، و همچنین چینی ها با طب سنتی خودشون بهترین درمانها رو انجام دادند ضمنا مگه جان مردم آمریکا برای دولتمردانشان. ارزش دارد ؟ هنوز بالاترین آمار فوتی ها رو دارند ،،
پبدنی
۱۳:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
در یک صورت می‌تونه کار چین باشه که نیست چون خود آمریکاییها فعلا اعتراف کردن کار خودمون بود،در صورتیکه چین بخواد مسیر رسیدن به ابرقدرت اول جهان را بسیار کوتاهتر کنه.
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خیلی ها معتقدند که ویروس کرونا از آزمایشگاه های مخفی آمریکا به بیرون درز کرده که مدیریت و سرمایه گذاری این آزمایشگاه ها به دست صهیونیست ها است.
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
یکی از این رهبران باشد که مورد تایید و تمجید آمریکا قرار میگیرد رییس جمهور اوکراین است که آنها تا می‌توانند در این کشور آزمایشگاه های بیولوژیکی تأسیس میکنند اخیرا چهل آزمایشگاه در این کشور کشف‌شده است
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
من واقعیت را نمی دانم ولی مطمئن هستم که این ویروس ساخته ازمایشگاهی در یک جای دنیاست و هنوز هم آثار نهایی آن شناخته نشده است.
بختیاری
۱۳:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
هر آنکه به جنگ بیولوژیک بودن شک کند و مطمئن نیست یقینا سر خود را زیر برف کرده و خود را به گیجی و خواب زده است.
قطعا جنگی بیولوژیک بین قدرتهای بزرگ است.
کاسه کوزه لیس غرب
۱۳:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا از این کارهای بدبد نمیکنه! اگرهم انجام داده حتماً دلیل کاملاً حرفه ای وفرافوق تکنولوژی! داشته که ما توان درک آن را نداریم ومثلاً درجریان بمباران اتمی ژاپن که دویست سیصدهزار انسان درلحظه سوختن! دلیل این حرکت جسورانه آمریکا پایان دادن به جنگ بود! ولی خیلی ازمردم بعلت عدم درک درست! قدرت فهم آن رانداشتن واگرآمریکا این کار رانمیکرد الان ژاپن همه عالم روگرفته بود شالیزار کرده بود غذای همه هم برنج وتربچه بود ودریغ ازپیشرفت کنونی ژاپن که بعد ازکشتاراتمی شکل گرفت!
بی نام
۱۵:۲۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
اسنت به قلمت. مقاله محتوی "حرکت جسورانه امریکا برای پایان جنگ" رو خوندم. مو براندام ادم سیخ میشه از این وادادگی و تایید کشتار 300 هزار نفر و تقدیس اوون به اسم حرکت جسورانه. لایک رفیق.
در پاسخ به کاسه کوزه لیس غرب
۱۶:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دوستان ایشون به طنز مطلب نوشتن و خواستن به جنایات آمریکا در قالب طنز اشاره کنند
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ههههههههههههههههههه وااای.گلی به خدا.
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
لعنت بر شیطان بزرگ و شیطان پرستان غربگدا
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
درود،افرین
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
لعنت به روسیه جنایتکار و چین جهانخوار.
ناشناس
۰۰:۱۹ ۲۲ تير ۱۴۰۱
19:51
زیاد حالت خوب نیست
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر امریکا و صهیونیسم
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کرونا رو آمریکا درست کرد دروغ شاخ دار روز درسته با آمریکا دشمن هستیم ولی احمق نباشیم
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
معلومه غرب گدایی
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مبنای انتشار کرونا آمریکای خبیث است
درهر کجای دنیا آزمایشگاه می زند واقدامات کثیف خودراانجام می دهد
خداراشکر خودش بیشتر آسیب دید
مرگ بر آمریکا وطرفدارانش
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
چطور جنگی که خودش از همه بیشتر کشته داد از همه بیشتر متضرر شد ولی حریف اصلی یعنی چین کمترین ضرر رو داشت.


البته من نمی‌گم کار چین هست میگم انسان عاقل باید فکر کنه و نتیجه بگیره .

تازه دنیا خیلی خوب با این ویروس مقابله کرد و گرنه ویروس اسپانیایی دهها میلیون ها نفر رو کشت .
این که کمتر از 10 میلیون نفر رو کشت
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ده ملیون کمه!!؟ یک جنگ جهانی چقدر کشته میده نازنین و عزیز؟؟
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا برای منافع شخصی طولانی مدتش، حاضره مردم کشورش را قربانی کنه
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
شیر مادر نون پدر حلالت کاکا.
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
چینم هیچ کاره بود حتما اره
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
بله
آنریکا همه کاره است
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۱ تير ۱۴۰۱
دوست عزیز از انریکایی که نوشتی سوادت معلوم برو با بزرگترت بیا بچه جان
زاگرسی
۱۱:۴۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
به احتمال فراوان ،این جنگ های بیولوژیکی ،برای از دست ندادن ابرقدرتی آمریکا ادامه دار خواهند بود زیرا که بی سر و صدا هزینه های زیادی را بر مردم و کشورها تحمیل می‌کند و اقتصادها را درگیر می‌کند و رشد کشورها را تحت الشعاع و هدف قرار می‌دهد.
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کرونا ویروس چینی بود تمام .میخواین باور کنید یا میخواید خودتون رو با کارشناسان فیک و تقلبی توجیه کنید
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
تا کی می خوای خودت را به نفهمی بزنی و از آمریکا یک بت درست کنی ؟؟؟؟ آمریکا ام الفساد هست در دنیا.
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ظفر مهدی
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آها
یعنی چین بیاد با ساختن این ویروس خود زنی کنه ؟
مثل اینکه یادت رفت چه بلایی سر ووهان و مردم چین اومد !؟
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
حالت خوب نیست عمو. این حرفا رو یه کارشناس معروف آمریکایی زده با سند... حالا میگفتن کار ایرانه قطعا الان پای دیواری بودی و شمع روشن میکردی...
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا پرستان میگن کار آمریکا نبوده.مرگ بر غرب گداها
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
افتتاحیه المپیک 2012 رو در لندن نگاه کن تا بفهمی کرونا رو کی درست کرده
افشین h
۱۱:۴۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کمترین آسیب چین دید، پیک کرونا را در کشورهای مختلف مشاهده کنید کمترین آسیب مالی م جانی متعلق به چین است، کار آمریکا نبود. خود آمریکا آسیب جدی دید.
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
والا اینا سرشون کردن زیر برف هی میدن دست ملت بدبخت بینم اخرش چی میشه.پناه بر خدا.
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
همان ابتدا هم مشخص بود یک جنگ بیولوژیک است یک جنگ بیولوژیکی از کشوری که خود را ابرقدرت جهان می‌دانست تا بار دیگر سلطه خود بر جهان را به رخ بکشد.
یک جنگ زیستی که قدرت قدرتهای بزرگ را به چالش می کشاند و مردم ناتوان نیز هدفشان بود و در آخر خود سازندگان در باتلاقی گرفتار شدند که آزمایشگاه ایشان ساخته و پرداخته این ویروسها بودند.
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کم چرت و پرت بگین مثل دروغ رونالدو ابروتون رفت
کل دنیا میدونن که ویروس کرونا از چین شروع شد
که باعث بدبختی تمام دنیا شد
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خودت را به خ.... نزن. آمریکا کرونا را درست کرده.
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
حالا تو چه اصراری داری که کار چین بوده و آمریکا نقشی نداشته
نمیدونم فاز شماها که هی میگید چین نه آمریکا آره یا برعکس چیه
همه این کشورهای ابر قدرت تنها نفع خودشونو میخوان و بس
و ما کشورهای ضعیف فقط قربانی و ابزار دست همین کشو رهایبم
ابولفضل دهبالایی
۱۵:۲۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
هیچ وقت کشوری که ویروسی بسازه از کشور خودش شروع نمیکنه که اسیب به کشورش وارد کنه یا بشه تاریخ نشان داده مثل بمب (هیروشیمااااااااااااااااااااااااااااااا)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
هر کی بود لعنتش بهش ک ایقد خونواده داغدار شدن از اولم معلوم بود دساز ک ایقد قدرت سرایت داره وتموم نمیشه
Bala balayi
۱۵:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
هیچ موقع کشوری نمیاد ویروسی در ست کنه و از کشور خودش شروع کنه تاریخ نشان داده 1. مثثثثل بمب هیروشیما که بعد از چند سال خودشون ( با افتخار ) اعلام کردن

2. مثثثل داعش که بعد از مدتی کوتاه خودشون (با افتخار) اعلام کردن


3. مثال .... و در اینده (با افتخار) اعلام خواهند کرد
در پاسخ به ۱۲:۴۸
۱۶:۰۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ما اگر ابزار دست بودیم و ضعیف که دیگه اینقدر زور نمیزدن برای مقابله با ما، اون هم با هزینه های میلیارد دلاری. مستند FDD هم دیدنش بد نیست
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
اره بهتره بگید اولین کشوری که توسط امریکاه آلوده شده چین بود
ندا
۱۱:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا و لعنت و نفرین همه مردم جهان بر آمریکای خونریز و خونخوار
ناشناس
۲۱:۳۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر روسیه جنایتکار و چین جهانخوار.
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
حداقل هفت میلیارد انسان در کره زمین دیدند که ویروس از چین گسترش پیدا کرد و در آزمایشگاههای چینی بوده است یقینا این آقا از دوستان دکتر عباسی می باشد.
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
حدود ۸ میلیارد نفر شاهد این بودند که آمریکای جنایتکار کرونا را درست کرد و رواج داد. آمریکا ام الفساد هست.
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
12:20 آدمی که خودش را بخواب زده نمی شه بیدار کرد شما وقتی در دوران معاصر زندگی می کنی و تمام اخبار و اطلاعاتی را که خودت هم دیده ای و شنیده ای منکر می شوی و حقیقت را کتمان می کنی چطور می توانی به روایات و احادیثی که از قرنها پیش نقل می شوند اعتقاد داشته باشی؟
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا کرونا رو درست کرد و از جای دیگه پخش کرد تا وانمود کنه کار خودش نبوده
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
و متاسفانه این صدا در هیاهوی جنگ رسانه ای و سایبری امروز توسط بسیاری از مردم شنیده نمیشه و مجرم اصلی همچنان مخفیانه به جنایت خودش علیه بشریت و نسل آینده ش انجام میده...خدا لعنت کنه هر ظالم هدایت ناپذیر و انشاالله که خدا اهل عالم رو از شر این شیطان بزرگ نجات بده آمین
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
این خبر توهمی بیش نیست ...
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خدا لعنتش کنه که نمیگذاره مروم دنیا اونطور که میخوان زندگی کنن
7891
۱۰:۳۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دیدید گندش بالا اومد؟ تمام این اپیدمی ها از گور امریکا بلند شد. همونطور که کریستف کلمب با آبله(smallpox) و آنفلوانزا به صد میلیون بومی حمله کرد و هولوکاست راه انداخت و کشف امریکا رو رقم زد اینبار هم میخواست کل جهان رو کشف کنه با همون روش قدیمی. ولی اینبار با آبله میمون و کووید و سوشهای مختلفش و ایدز و سارس و غیره که همشون تو اکراین که رییس جمهورش یک یهودی منفور مفعول هست ساخته و به دنیای پیشرفته و دمکراتیک عرضه شد تا آزادی امریکایی نفس تازه کنه و به کره ماه بره. اینم از هولوکاست.
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مریضی پارانویا و پر رویی خیلی بده.
ناشناس
۱۰:۱۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
قابل توجه امریکادوسستان غربگدا که ان را بت و ارباب خودشان قرار داده اند البته خود امریکا محل سگ هم به آنها نمی گذارد
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
دقیقا
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا دوستان غرب گدا
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
بابا اون که چین تو ووهان ویروسش رو ساخت
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
یا نمی دونی یا خودتو به خواب زدی
همون محل موردنظر جنابعالی آمریکاییها این
ویروس را ساختند
آخه آمریکاییها همه دنیا را خانه خودشون می دونن وهرغلطی می خوا ن می کنن
مخصوصاآزمایشهای خطرناک
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
واکسن های کشنده
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
افکار عقب مانده و کشنده ،دیوانه ایی دیوانه.
با کیا شدیم هشتاد و پنج ملیون.
درود بر دانشمندان سلامت و سربازان سلامت ایران عزیز
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خدایا فقط ظهور امام زمانمان را برسان کاش مردم میفهمیدن که جز امام زمان کسی نمیتونه نجاتمون بده
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
فقط و فقط خدا.خدا بداد ایران و کل دنیا برسه.
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
چرا نمی گویند واکسن ها هم همین خاصیت را دارند مگر واکسن ها ساخته دست بشر نیست مگر خود واکسن ها با منشا ویروسی نیستند ؟
ناشناس
۰۰:۳۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
اسنترازنکا رو نزنید
جعفری
۰۹:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۱
حالا اگه ثابت میشد کار چین بوده. آمریکا و متحدانش و طرفدارانش تو ایران چه غوغایی بپا نمی کردن. ولی حالا که ثابت شده کار خود آمریکا بوده همه خفه خون گرفتن
ناشناس
۰۹:۳۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
سلام ،

آمریکا خفاش خورد ،


پیمان اشراقی.
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
تو خیلی گیجی و اصلا تو باغ سیاست که هیچ از دنیا هم پرتی گاگول
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کار چین بود
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۰ تير ۱۴۰۱
اینقدر برای آمریکای جنایتکار که به خود تو هم رحم نمی کنه تو سرت نزن
آزاده باش
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
آمریکا اعتراف کرده در ثانی چین یک و نیم ملیاردی خیلی باید دیوانه باشه که اینکار را بکند چون جمعیت ملیاردی خودش در خطر خواهد بود
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
منم نمیفهمم چرا بعضیا برای آمریکا خودکشی میکنن.آمریکا بهشون محل سگ هم نمیده
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
از اول هم معلوم بود دست سازه،، خـــــــاک بر سرش، هر چه از عمرمون میگذره شیطان بزرگ بودنش بیشتر متوجه میشم
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
واقعا سران آمریکایی چجور موجوداتی هستند؟ حتی به ملت خود هم رحم نمیکنند. مگر نه اینکه با انتشار ویروس کرونا مردم این کشور هم متحمل سختیهای فراوانی شدند و میشوند. بعید است بشود نام انسان روی آنها گذاشت. اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون (اعراف/ 179)
دخالت در امور سایر کشورها
جنگهای نیابتی
ترور دانشمندان
ساخت و صدور سلاحهای کشتار جمعی به کشورهای مزدورش
استعمار و استثمار کشورهای ضعیف
زورگویی و قلدری
... عجب ویژگیهای منحصربفردی دارند این آمریکاییها!!!
بختیاری
۱۳:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
عزیز فکر می‌کنی برج‌های دوقلو را به دست و پا چلفتی زد ؟! زدن برجهای دو قلو کار خود دولت آمریکا بود سیاست خیلی کثیفه برای بهانه درست کردن و حمله به دو کشور به جای دو برج!!!
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
وقتی آمریکا به مردم خودش رحم نمیکنه یه مشت غرب گدای داخل ایران خیال میکنن به اونا رحم میکنه.
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۱
سلام
این برای همه روشن هست که کار آمریکاست ولی تبلیغ رسانه ای غول پیکری می‌خواهد تا مرد تاکید می کنم مردم دنیا علیه آمریکا متحد شوند انشالله نابودی آمریکا و اسرائیل نزدیکه به حول قوه الهی
پناه می بریم به خدای متعال
حسبنا الله ونعم الوکیل
خدا ما را بسته و وکالتمون با خداست
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۱ تير ۱۴۰۱
تنها مطلب درستی که گفتی این بود که که خدا شما رو بسته چشمهایتان گوش هایتان و هیچ نمی فهمید اولئک کالانعام بل هم اضل
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
سلام ،
ایران با موشک های دور برد خود، این آزمایشگاه ها را نابود کند


پیمان اشراقی .
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۰ تير ۱۴۰۱
انگار تو این دنیا هیشکی موشک دوربرد نداره فقط ایران داره بس کن این دیوانگی را.
ایران برای دفاع و زدن تروریستها داره در ضمن خود آمریکا اعتراف کرده خود ما بودیم.
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
اگه نمیدونین بدونن اسم ازمایشگاهی در چین کوید بوده
7891
۱۳:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
منم یه کشور سراغ دارم که اسمش کویت بوده. این هم خودش یه دلیل قانع کننده س.
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۱
قبل از اینکه ویروس کرنا بیاد خیلی از چیزهای چینی نه که خیلی زیاد ولی یه مشت چیزهاش به اسم کرنا میزد و میزنه هنوزم.کرنا هم یعنی تاج خورشید.
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۰ تير ۱۴۰۱
کارشناسش مثل ظفرمهدی نبود
زینال بندری
۰۸:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
فقط ای کاش دروغ حناق بود .
زینال بندری
۰۸:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
فقط ای کاش دروغ حناق بود .
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۰ تير ۱۴۰۱
ها والا قربون زبونت.
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ تير ۱۴۰۱
کاش دروغ مرگ بود
ناشناس
۰۸:۲۷ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خوبه کرونا از چین خراب شده به همه دنیا سرایت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۱
محل آزمایشگاه درچین بوده ولی دست اندر کار انتشار ویروس آمریکاییهای ملعون بودند
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۱
خب لابد چینم همدسش بود وگرن قبول نمیکرد تو کشورش ساخته شه